Joo, kyllä mä ymmärrän Tero mitä tarkoitat. Mulla ei tähän ole niin kovin vakavaa mielipidettä edes, kunhan ajatteen ääneen että saadaan sitä peräänkuulutettua foorumiaktiivisuutta.
Enkä edes tiedä minkälaista speedikalustoa on, mutta kisaluokilla vaikutetaan juuri siihen minkälaista speedikalustoa joku ehkä saa kimmokkeen rakentaa.
Näissä varmaan on aika kahden profiilin kisaajaa. On niitä jotka nimenomaan rakentavat kopteria speediä silmälläpitäen, ja sitten meitä muita joista on kiva vähän kattoa mitä se laite kulkee. Jossa mehukkainta on toki ajaa 35kmh nopeammin kuin kaveri täsmälleen samalla kopterilla jos sellainen sattuma käy. Suurin osa ajaa varmaan samalla "vakavuudella" kuin autorotaatiokisaa.
Mutta sitten on (ehkä) niitä joille kaluston virittäminen keinolla millä hyvänsä mahdollisimman nopeaksi on se itsetarkoitus ja heille pitää minusta olla sellainen luokkajako joka tukee rakentamisen motivaatiota.
Yleisöä varmasti kiinnostaa juuri tämä luokka.
Ja silloin kun puhutaan voittamisesta ja sen tärkeydestä niin jako varmaan noudattaa samaa. Me pihasudittelijat emme pidä voittoa kovin tärkeänä vaan pelkästään mahdollisuutta mitata kenties vähän nopeuslennätystaitoja samantyyppisien kopterien välillä. Tästä motivaatiossa katsottuna ei oikeastaan ole väliä onko luokkia ollenkaan, kunhan tuloslistassa on kalusto hyvin kuvattuna.
Mutta jotta saataisiin joku innostumaan nimenomaan Speedistä lajina niin tarvitaan niitä mörköjä jotka menee kovaa mutta ei tyyliin taivu tiktokkiin.
Mitä luokkia tarvitaan speedikoptereiden välille on kiinni speedkoptereihin vihkiytyneiden näkemyksestä. On varmaan totta että tyhjät luokat tuo monta voittoa, mutta ehkä ajatus olisikin saada enemmän ihmisiä innostumaan nimenomaan Speed-kopterin rakentamisesta. Mikä jako tähän sitten on paras, on varmaan niiden asia jotka oikeasti meinaavat oikeaa speediä ajaa.
Henkiläkohtaisesti minulla ei siis ole juurikaan väliä, koitan tulla vakioprotksella kyllä ajamaan huippuja jos kisapäivät sattuu sopimaan.