Kirjoittaja Aihe: Simukaapelin rakentaminen itse  (Luettu 15889 kertaa)

IMN

  • Vieras
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #25 : 03 Tammikuu, 2009, 13:54:11 »
Itseasiassa ei, sain jopa toimimaan noilla palaneilla johdoilla, kun vedin niitä erilleen ja eristin teipillä. Kaikki pätkiminen tms. aiheutui johdoista. Kun niitä heilutteli/taivutteli yms. , niin radiot toimivat normaalisti.
Ihme sinänsä, samaa luulin itsekin, mutta yllättäen näyttäisi olevan muuten ehjä. Palaneita komponenttejä ei näy.

Aikoinaan yritin modata yhtä microservoa siinä onnistumatta, ja siitä on edelleen muisto työpöydässä.  :)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #26 : 03 Tammikuu, 2009, 14:55:00 »
No hyvä.. toisaalta, mitä jos se ilemeeekin vasta myöhemmin ilmassa ja tulee kone alas?  ::)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

IMN

  • Vieras
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #27 : 03 Tammikuu, 2009, 16:00:03 »
Aivan, sitä varten nuo 10C:t tuli hommattua.  :)

Täytyy yrittää kuitenkin korjata Hitec:it; ei häviä enää mitään.
« Viimeksi muokattu: 03 Tammikuu, 2009, 16:04:37 kirjoittanut IMN »

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #28 : 11 Tammikuu, 2009, 15:25:12 »
Itsekkin yritin rakennella jonkun DIY johdon mikkiliitennän kautta mutta ei paljoo pelittäny. Onneksi ei menny radio särki sitte samalla  :D

Tämän jälkeen suostuin tilaan piuhan Verticaalista
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

IMN

  • Vieras
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #29 : 12 Tammikuu, 2009, 20:43:17 »
Tuosta Hermikseltä jo kyselinkin (ei vielä vastausta), kysellään nyt vielä muiltakin.

Hermis oli kait onnistunut Futteilla samassa, mitä meikäläinen onnistui noitten Hitec:ien kanssa (siis tekniikkasavut). Nyt alkoi hieman "jännittämään" vielä enemmän tuo radioiden kytkeminen tietokoneeseen. Lähinnä se tässä pelottaa, että jos  tuo tekniikkasavu on ilmaantunut alkuperäisellä Phoenixin kaapelilla ja Phoenixin Futaban adapterilla... Joku maailmalla oli onnistunut rikkomaan 9C:t kanssa Phoenixin kanssa. Tässä saattoi olla kuitenkin kyse siitä, että kaapeli/adapteri ei ollut Phoenixin oma, vaan mahdollisesti Heliguyn tekemä ja myymä. Olisi mielenkiintoista tietää, että mikä sen oikarin/vastaavan aiheuttaa.

Piuha kun sattuu 10C:hen olemaan sama  :-\

Kun ei viitsisi rikkoa enää noita toisia radioita - tulee kalliiksi muuten. Phoenix kaapeleineen saapunee huomenna. Varmistelin tänään vielä myyjältä, että molemmat tulevat suoraan Phoenixiltä (myyjän mukaan tulevat).


Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #30 : 12 Tammikuu, 2009, 21:42:27 »
Se phoenixin jr-futte adapteri on tosi huonosti tinattu ja mullakin oli siellä irtonaisia karvoja jotka saattaisivat ottaa yhtee, kolvasin sen itte kuntoon ja nyt sit hankinkin JR:t ni ei tarvi huolehtii. ;D

IMN

  • Vieras
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #31 : 13 Tammikuu, 2009, 11:03:16 »
Jauhetaan nyt vähän vielä (vaikka paikka voisi olla toisen otsikon alla).

Eilen lueskelin Futten manuaalia, josta ilmeni trainer-piuhan käyttö. Siellä käsketään ottamaan tosiaan lähetinmoduuli pois ja virtojen tulee olla pois.

Mitä nyt foorumin juttujen ja maailmalta löydettyjen mukaan Phoenixin usb-palikan ja piuhan siis tulee käynnistää radiot, kun johto kytketään trainer-porttiin? Akku täytynee olla radioissa kiinni (USB 5 V vs. akku 9.6V)?

Myös sellaisen kuvan olen saanut, että heikoin lenkki tuossa adapterissa taitaa olla se 3.5 mm liitäntä. Yritin eilen vielä oikeen urakalla löytää näitä "tekniikkasavu"-tapauksia, mutta eipä niitä onneksi uusia löytynyt.
Tässä maailmalta löytyneessä tapauksessa (9C taisi tosiaan olla siinäkin) myyjäliike maksoi lähettimen korjauksen. Tilanne oli hyvin todennäköisesti se, että firma todellakin oli itse väkästellyt näitä kaapeleita. Tätä tietoa vahvisti se asia, että asiakas oli luonnollisesti ollut yhteydessä Phoenixin tukeen, josta oli ensimmäisenä kysytty ostopaikkaa. Kuulemma samaisen liikkeen piuhoista oli moni muukin valittanut. Huomattavin ero oli itse ohjaimeen tulevassa liittimessä, joka tässä firman itsensä valmistamassa oli todella löysä.

Ei kyllä täysiä pisteitä voi antaa Phoenixillekään. Sieltä kuulemma tulee ongelmatilanteissa uusi piuha tilalle aika nopeasti. Herää vain kysymys, että miksi ongelmalle ei tehdä mitään, jos piuhat on ns. kuraa. Ei sen liitoksen teko voi olla niin vaikeaa ja paksumpi kaapeli ei maksa montaa senttiä enempää. Yksi tuolla vertasikin johtojen paksuutta ennemmin hermosäikeiksi kuin johdoiksi.

Se tuossa 10C:ssä on positiivista, että sitä lähetinmoduulia tuskin vahingossa tulee laitettua radioon kiinni, sillä lähetin ei mahdu alkuperäiseen boksiinsa sen kanssa, vaan se pitää joka kerta irroittaa.

Jaa-a, uskaltaakohan koko pakettia edes avata..... :-\


Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #32 : 13 Tammikuu, 2009, 11:49:25 »
Mä en ole vielä tässä phoenixin urospuolisessa 3,5mm plugissa törmännyt ikävyyksiin. Toisin oli sen futten kaapelin päässä oleva naaras, se oli hemmeti löysä ja johdot oli ajatuksen voimalla kiinni... Ja kyllä tää mun mielestä on ihan tarpeeksi paksua johtoa tälläiseen käyttöön?

IMN

  • Vieras
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #33 : 13 Tammikuu, 2009, 14:09:39 »
Joo, paketti tuli postista.

Koputetaan puuta....(taitaa olla lastulevyä pöytä, mutta enivei). :)

Toimii ainakin vielä, Futte vielä hengissä!

Kyllä ton lähettimen puoleisen piuhan kanssa saa olla aika tarkkana, pitää painaa ihan pohjaan. Tosiaan toi 3.5 mm plugi tuntuu kyllä napsahtavan ihan hyvin kiinni. No, jos varmuudeksi antais sen olla kiinni eikä turhaan revi sitä irti.

On kyllä harvinaisen nättiä katseltavaa. Saattaa tulla pitkä ilta.... tullut jo muutamaan kertaan torpattua kaikkea mahdollista. Hyvin pyörii vielä yli 6v. vanhalla koneella antialiasignit päällä.


 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
28 Vastauksia
21869 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Huhtikuu, 2011, 23:44:02
kirjoittanut Bylsimys
16 Vastauksia
9400 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Kesäkuu, 2011, 00:48:40
kirjoittanut Puhi
88 Vastauksia
63553 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Kesäkuu, 2014, 22:12:31
kirjoittanut Jumusa
106 Vastauksia
48824 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Maaliskuu, 2015, 20:38:50
kirjoittanut pekoni
76 Vastauksia
29823 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Huhtikuu, 2015, 15:13:17
kirjoittanut taski63