Kirjoittaja Aihe: VAROITUS! Spektrumin satelliitti vastarien johdot  (Luettu 7645 kertaa)

Poissa Anselmo

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit ry, Ämmässuo, SIL, FIN-5333
VAROITUS! Spektrumin satelliitti vastarien johdot
« : 26 Helmikuu, 2017, 17:45:40 »
Tämä on täysin kokemukseen ja mutu tuntumaan perustuva väite: Spektrumin satelliitti vastarien johtojen laatu on kuraa.

Perustelut:

Eilen Myyrmäen sisälennätyksessä meinasin säädellä perää rauhallisemmaksi. Ensimmäisellä akulla leijutin konetta n. 2m korkeudessa, niin moottori sammui ja kone tipahti hallitusti maahan. En luovuttanut ensimmäisestä enkä seuraavista kerroista. Välillä moottori spoolasi uudestaan ennen maata.
Koitin toisellakin akulla => sama juttu. Tänään kokeilin pöydällä ilman lapoja ja sama toistui moneen kertaan. Gyro on Bavarian Demon 3X (ei logia) ja 2x DSMX vastari. Vastarien ledit palaa jatkuvasti. Ainoa huomio minkä olen tehnyt, niin välillä toisen vastarin valon syttymiseen on mennyt hetken aikaa.
Vaihdoin vastarien johdot ja huudatin kolme akullista => toimii normaalisti. Vaihdoin vanhat johdot takaisin => vika tuli takaisin. Sähkö setup on n. 2v ollut käytössä.

Viime syksynä / alku talvesta mulla jäi kentällä lennättämättä 700 kokoinen kone kun virtoja kytkiessä satelliitti vastarien valot vilkkui nopeasti, swash ja perä heilui epämääräisesti edestakas. Muistaakseni vastarien johtoja heiluttelemalla lopetti. Tälle koneelle en ole vielä tehnyt mitään.

Stabbari tanko aikaan mulla oli käytössä AR6200 ja AR7000 vastareita joissa oli yksi satelliitti vastari (DSM2). Joskus lennon jälkeen satelliitti saattoi olla pimeänä tai valo vilkkui. Siinä vaiheessa kun virtoja kytkiessä satelliitin valo ei syttynyt tai vilkkui, niin johdon vaihto auttoi. Voiko olla niin, että varsinaisen vastarin kanssa satelliitit on vain "lisänä" koska silloin en huomannut lennon aikana mitään normaalista poikkeavaa.

Johdot on mulla sukitettu ja nippusiteillä kiinni.

En meinaa vielä luovuttaa spektrumin kanssa, vaan kokeilen Fast Ladilta ostettuja Quantumin johtoja.

Jos huomaat jotain häröilyä satelliitti vastarien valoissa tai koneen käytöksessä, niin älä lennätä.


Poissa calicha92

  • Pro torppari
  • ****
Vs: VAROITUS! Spektrumin satelliitti vastarien johdot
« Vastaus #1 : 26 Helmikuu, 2017, 18:03:11 »
Olen huomannut saman. Ongelmat poistui sillä kun sateliitin liittimen joutuu irroittamaan niin heittää sen samalla roskiin ja uusi tilalle. Olettaen että johto on muuten kunnolla vedetty ja suojattu. No problem.
Goblin Black Thunder 700 VBar NEO
Goblin Mini Comet Mini VBar
Vbar Control, ICharger 308duo, PhoenixRC,

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: VAROITUS! Spektrumin satelliitti vastarien johdot
« Vastaus #2 : 26 Helmikuu, 2017, 18:55:09 »
Se ledin nopeasti vilkkuminen on vastarin tai sateliitin (molemmissa samaa vikaa) sisäinen ongelma joka liittyy kylmyyteen. Koita laittaa se pakastimeen hetkeksi ja sähköistä sen jälkeen kylmänä. Jos vastari on ns huono se jää tuikkimaan nopeasti. Lämpösessä toimii normaalisti. Kylmänäkin jos sen saa kerran lähtemään niin toimii normaalisti.

Mulla oli noita useita ja tein niillä kokeita pakastamalla. Mun youtubekanavalta löytyy video aiheesta.

Itse en vaan suostu tollasta laatua hyväksymään joten ko merkki ei kuulu varteenotettaviin merkkeihin.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Anselmo

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit ry, Ämmässuo, SIL, FIN-5333
Vs: VAROITUS! Spektrumin satelliitti vastarien johdot
« Vastaus #3 : 26 Helmikuu, 2017, 21:08:34 »
Muistaakseni 700:sen ongelman tapahtuessa lämpötila oli reippaasti plussan puolella.
Kokeilin nyt huoneen lämpösenä, niin toimi normaalisti. Laitoin koko koneen puoleksi tunniksi ulos jäähtymään (-1°C), toimii normaalisti.
Nyt oli pienempi jännite ulkoisen becin kautta. Mun täytyy kattella tota tarkemmin sitten kun alan huoltoa tekemään.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: VAROITUS! Spektrumin satelliitti vastarien johdot
« Vastaus #4 : 26 Helmikuu, 2017, 21:34:55 »
Muistaakseni 700:sen ongelman tapahtuessa lämpötila oli reippaasti plussan puolella.
Kokeilin nyt huoneen lämpösenä, niin toimi normaalisti. Laitoin koko koneen puoleksi tunniksi ulos jäähtymään (-1°C), toimii normaalisti.
Nyt oli pienempi jännite ulkoisen becin kautta. Mun täytyy kattella tota tarkemmin sitten kun alan huoltoa tekemään.

Noi satelliitithan on 3.3v eli oman regunsa takana. Regu sijaitsee FBL controllerissa. Ei siis luulis olevan väliä BEC jännitteellä koska lowdrop regut ei paljoa bufferia vaadi.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
3534 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Helmikuu, 2009, 21:01:24
kirjoittanut ija
1 Vastauksia
2706 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Huhtikuu, 2011, 18:29:51
kirjoittanut Sammy
1 Vastauksia
1936 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Heinäkuu, 2011, 16:40:31
kirjoittanut Lauri P
2 Vastauksia
2032 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Maaliskuu, 2012, 09:47:19
kirjoittanut okallio
5 Vastauksia
3693 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Marraskuu, 2012, 14:50:53
kirjoittanut SJo1