Kirjoittaja Aihe: Isompaa kopteria  (Luettu 44197 kertaa)

Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Vs: Isompaa kopteria
« Vastaus #50 : 03 Helmikuu, 2016, 05:55:44 »
Ranen kans samaa mieltä. Kyllä ne kaikki hajoo varmasti yhtälailla. Mulla ei oo olu allujen kanssa mitään ongelmaa. Laakerit kun on kunnossa, niin se on jo paljon värinöistä pois. Kaikki lentänyt hyvin suoraan paketista. 450L ei oo ollu, mut esim 550E toimii hyvin, vaikka käytettynä ostinkin. Myös FBL purkin valinta vaikuttaa vähän, mitä sietää tärinää. Skookumeita ei suomessa oo paljoo, mut maailmalla osa pitää parempana kuin V-Bar. Se on paljon mieltymyksestä kii, mut aloittelijana ei ole niin tärkeetä. Tärkeempi että sopii moneen syteemiin niin ei oo heti naimisissa kuin V-Barilla.

Sori vaan poijaat, mut osan kommentit ovat muuttuneet melkoisen puolueellisiksi sen jälkeen kun Petri rupes myymään laiteita. Saahan sitä kaverin myymää kehuu, mut oikeesti aloittelijalle kannattaa mielummin tarjota sitä järkevää ratkaisua. Kuitenkin vaihtaa kopua vielä monta kertaa jos innostuu.

Jos haluut hyvän halvalla, osta käytetty setti. Jos haluut uuden ja valita ite laitteet, niin jompikumpi setti mitä suunnittelit. Mankaksi se mikä sopii käteen parhaiten tai jatkat devolla. Itellä on Taranis joka on toimiva, sopii omaan käteen, täysin kustomoitavissa(ja apua löytyy) ja edullinen.
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa viltsu

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RY #109, SIL, Ämmässuo, HCTF
Vs: Isompaa kopteria
« Vastaus #51 : 03 Helmikuu, 2016, 07:00:16 »
Kopteriksi ja ohjaimeksi kannattaa tosiaa hommata sellainen mihin löytyy apua läheltä tarvittaessa. Kiina kopiot kannattaa unohtaa ne on halvempia hankkia mutta mitä nyt on sivusta seurannut aika lailla on päivittynyt alkuperäisillä varasosilla, jolloin loppu hinta saattaa olla jopa kalliimpi ja jälleen myynti arvo/haluttavuus kumminkin on alkuperäisellä parempi. Käytettyjä settejä kannattaa seurata sieltä välillä voi löytää edullisesti hyvä setin.

Itsellä on ollut Allua, Hiroboa,Msh ja goblineita ja pakko sanoa näin vakavalla naamalla :) että parhaiten pikku koptereista lentää tuo 380 goblin  Msh oli halpa ylläpitää kun osat ei paljoa maksa, joutuu vaan nykyään kaiken tilaamaan ulkomailta.

Gyroista mitä itse olen säädellyt helpoin on ollut Bavarian saada lentämään.
SAB GOBLIN 380 (Bavarian demon 3X), SAB URUKAY COMP (Futaba CGY 750) SAB GOBLIN 500 (Bavarian demon 3sx) HIROBO EAGLE (Bavarian demon 3X). FUTABA 18SZ

   

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Isompaa kopteria
« Vastaus #52 : 03 Helmikuu, 2016, 08:07:25 »
Ei mulla ole epäilystäkään, etteikö noi kaikki kolme osaavissa käsissä lennä hyvin. Mut kuin hyvin ne torppaa? Allusta isot pojat maailmalla väittävät särkyvän pahasti torpeissa, jonka jälkeen sitten vaihdellaan osia ja etsitään kissojen sekä koirien kanssa värinöitä... muovi taitaa joustaa paremmin.

Mulla on olut 2 450 Allua (450 pro ja dominator) ja 2 Mini Protosta. Mini protoksen torpit ovat olleet aina huomattavasti alignin torppeja halvempia. Toki jokainen torppi on omanlaisensa, mutta väitän ettei tuossa kokoluokassa Mini Protosta paremmin torppautuvaa laitetta ole. Se on kevyt ja hihnavetoinen (Vetolinjasto säilyy lähes aina ehyenä torpissa). Paras puoli Minissä on nupin rakenne, jossa lavanpidin toimii sulakkeena. En ole koskaan saanut Minissä servon rattaita rikki. Servojen/rattaiden hajoaminen tekee ison osan 450 kokoluokan kopun torppikustannuksista ja 450 aligneissa meni käytännössä aina rattaita tai kokonaisia servoja vaihtoon.

E: Servorattaiden vaihdolta välttyy muissakin merkeissä käyttämällä "hajoavia/sulake" servoarmeija, että tuo argumenttini ei ollut kovinkaan validi. Itse en näistä harrastuksen alkuaikoina ollut tietoinen, joten servoja/rattaita sai olla koko ajan vaihtamassa :)
« Viimeksi muokattu: 03 Helmikuu, 2016, 08:25:10 kirjoittanut Iron_man »
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa Konna

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Do yourself a favor and buy premium electronics!
Vs: Isompaa kopteria
« Vastaus #53 : 03 Helmikuu, 2016, 08:26:39 »
Laiton?  ;D ;D ;D ;D
Onhan ne Kopiobarit laittomia vaikka miten naureskelet. Kiinanpojat on varastanu sen Mikadon softan ja laittanu purkkeihinsa.
Mikado Logo 700, Mikado GLOGO 690SX
Mikado Logo 550SX, Mikado Logo 480 XXtreme,
Mikado Logo 200,Goblin thunder sport 700,
Gaui NX4 -- Ja styroksipaaleja :D
Mikado Vbar Control Touch

Poissa Mesihukka

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
Vs: Isompaa kopteria
« Vastaus #54 : 03 Helmikuu, 2016, 08:28:09 »
Kyllä ne kaikki ihan samalla tavall hajoo torpissa, se on varma. Lavat, akseleita, laakereita,  canopy menee mallista/merkistä riippumatta. Ihan säkästä se on kiinni. Ei enää pikku ruuvveilla tai prkoilla ole mitään merkitystä.

I beg to differ. Mul oli lähes aina torpin jälkeen poron nuppi ihan solmussa ja rattaat paskana vaikkei ois tullu ees lujaa tontiin. X-3:sen oon torpannu 4 kertaa, eikä nuppiin oo tarvinnu vaihtaa muuta ku yks lavanpidin. Lapoja, peräputkia ja ländäreitä (ennen ku vaihoin gorillat) lähinnä menny. TT:n rattaat meni kans, sit vaihoin remmiin ni sekin ongelma poistu.
SAB Finland Team pilot
Goblinit: Kraken 580 | Mini Comet | 420 Sport | Kraken 700 | 770 sport
Vbar Control touch

Poissa TeemuL

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Isompaa kopteria
« Vastaus #55 : 03 Helmikuu, 2016, 09:03:51 »
Itse x3:n oon torpannut 7 kertaa. Samoilla akseleilla mennään yhä, yhden lavanpitimen oon saanut rikki. 7 torpin perusteella yleisimmät rikkimenevät osat on lavat, peräputki, peräputken tuet, ja pääratas (hold tulee nappastua melkein aina kun kopteri on jo maassa). Runko tässä on tosiaan jykevä.
Align 470LP , Mikado Logo 550sx & 690sx ,Futaba 8FGS, NeXt

Poissa Aiv

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Isompaa kopteria
« Vastaus #56 : 03 Helmikuu, 2016, 10:53:02 »
Onkohan x3:sta tulossa 380 versio ?

ks https://www.youtube.com/watch?v=QDyGFufIsPU

toi selittäis miksi monesta paikkaa x3 kitit on alennuksella tyhjennetty varastoista...

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Isompaa kopteria
« Vastaus #57 : 03 Helmikuu, 2016, 11:09:25 »
Kyllä ton ranen kommentin voi unohtaa. Kaikki kopterit torppaa erilailla. Itse olen ainakin tuputtanu tässä mini protosta vaikka itse nykyään lennänkin goblinilla.

Mini on ihan ylivoimanen paljon torppaavalle kustannuksissa ja korjauksen vaivassa sano muut mitä sano. Moni on manannu tota allun perää sekä purkamisen että haurauden takia. Mini on kokoremmikone ja sitä ei todistetusti haittaa vaikka lennon aikana käy perä mullan sisällä. Moni on sen munkin lennätyksissä nähny ku vinkasee mutta nouseekin taas vahingoittumattomana takas ilmaan :D kyllähän senkin saa rikki huonolla tuurilla.

Olen kyllä nähnyt X3 torppejakin jossa ei juuri ole mitään hajonnu että kai sekin ihan hyvin torppaa.

Mullakin on minissä alkuperäset servon rattaat ja torppeja on satoja. Muutama alkuperänen (mks) servoarmi on menny. Se lavanpitimen armi on todella hyvä sulake ja säästää loppu mekaniikkaa.

Jos valintoina on G380, miniP, 450L ja X3 ni kaikilla varmasti lentää kaikki kuviot.

Goblin on noista se jonka torppi maksaa vähän enemmän koska se on isompi, tehokkaampi ja raskaampi. Toisaalta se myös lentää isommin ja goblinin valtti on äärimmäisen helppo huollettavuus kun on niin yksinkertanen rakenne.

Jos nyt alottaisin ja valitsisin kopterin järkisyillä ni ottaisin minin. Jos valitsisin fiilissyillä ottaisin goblinin.

Se mitä sanoin aiemmin kolmilapanupista (mikä ammuttiin heti alas) olikin sillä silmällä jos kehityt nopeasti. Kolmas lapa tuo todella ison eron käytökseen.

Ranelta vähän hassu kommentti ku ei ole itse koskaan kokeillutkaan. Siitä ollaan kyllä samaa mieltä että ihan alottelijalle siitä ei ole hyötyä ja se lisää vaan turhaan kustannuksia.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa TeemuL

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Isompaa kopteria
« Vastaus #58 : 03 Helmikuu, 2016, 11:10:18 »
Siihen saa lynxiltä strech kittiä 380mm lavoille.
Align 470LP , Mikado Logo 550sx & 690sx ,Futaba 8FGS, NeXt

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Isompaa kopteria
« Vastaus #59 : 03 Helmikuu, 2016, 11:50:48 »
Kyllä ton ranen kommentin voi unohtaa. Kaikki kopterit torppaa erilailla. Itse olen ainakin tuputtanu tässä mini protosta vaikka itse nykyään lennänkin goblinilla.



Tottakai kopujen kestävyyksissä on eroja. Minä tarkoitikin sitä, että saman tyyppiset torpit, esim 3200rpm ja perä edellä tonttiin. Luutavasti lista on saman tyyppinen, lavat, peräputki, rattaita/hihna, canopy naarmuille ym pientä. Toki niissä eroja on. Pikku räpsyt protos ottaa vastaan hyvin, mutta olen nähnyt kun perus pirossa pistiti itse paattisilla protoksen aivan solmuun, kuvia on :D.

Toi 3-lapa aloittelialle on juuri torppikustannuksia johtuvaa huonous ja ei siinä mitään keskialueen tuntumaa haeta, jos suunnat flipt ym ei veilä mene. 2-lapasella veivaa erinomaisesti 3D:tä vaikka 3-lapaseen ero oisikin kuinka iso hyvänsä. Enmmän minä sanoisin, että gyron säädöt on syytä olla kohdallaan, sillä on erittäin iso mekitys kopun käyttäytymiseen.

Konna: Toi laiton kuulosti vaan niin rikolliselta :D. Kopiosta yleensä puhutaan. En tarkoittanuit kiritisoida, huvitti vaan rikollinen toiminta. Itse suosin alkuperäisiä, eikä spartanista edes saa kopioita.Niin ja yksi Silverline tulee myyntiin ;)

Niin ja tuohon 450L:ään saa myös lynxiltä hyvä sulakkeet linkkeihin, niin en mene servot kovemmassakaan torpissa solmuun.
« Viimeksi muokattu: 03 Helmikuu, 2016, 12:26:45 kirjoittanut rane78 »
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Aiv

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Isompaa kopteria
« Vastaus #60 : 03 Helmikuu, 2016, 12:30:28 »
Kiinalaista muovia servo armeihin, niin eiköhän toimi sulakkeena :

http://www.banggood.com/Tarot-Hitec65mg-KST115mg-215mg-Plastic-Servo-Arm-TL2258-p-931604.html

mut voi sitten arvuutella kestääkö ne lennossa...

Poissa Mesihukka

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
Vs: Isompaa kopteria
« Vastaus #61 : 03 Helmikuu, 2016, 13:01:45 »
Kiinalaista muovia servo armeihin, niin eiköhän toimi sulakkeena :

http://www.banggood.com/Tarot-Hitec65mg-KST115mg-215mg-Plastic-Servo-Arm-TL2258-p-931604.html

mut voi sitten arvuutella kestääkö ne lennossa...

Kestää ihan hyvin, monet servon rattaat säästyny noitten avulla.
SAB Finland Team pilot
Goblinit: Kraken 580 | Mini Comet | 420 Sport | Kraken 700 | 770 sport
Vbar Control touch

Poissa TimoK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Isompaa kopteria
« Vastaus #62 : 03 Helmikuu, 2016, 15:15:10 »
Kestää ihan hyvin, monet servon rattaat säästyny noitten avulla.

Joo noi on ihan ehdottomat. Tuli aikanaan Dominatoriin ostettua "turhaan" aika monet servonrattaat ennen kuin älysin laittaa nuo.
|Logo 690SX|Logo 550SX|VBC|ja pari kiinteä siipistä|

Entiset:
|Goblin BT650|G420 Sport|G 570KSE|380KSE|Mini Protos|Goblin 700|Goblin 380|T-Rex 450L|Gaui NX4|MSH Protos (carbon) R.I.P|MSH Protos (plastic)|Logo 550SX|

Poissa Wilikki

  • TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
Vs: Isompaa kopteria
« Vastaus #63 : 03 Helmikuu, 2016, 16:41:47 »
En ole Lane sun kanssa nyt ollenkaan samolla jälillä :D

Ei mini protosta ja kolmesataakuusikymmentä kokoista trexiä voi verrata keskenään torppi kestävyydessä, edes perä eellä torpataessa.
Kumpaaki olen maistanu ja monesti. Trexistä aina rattaita, kardaani ja peräputki vähintään vaihtoon. Yleensä myös pääakseli, lepari jne. kieroon/vaihtoon, jos päälapoihin kohdistu pikku tirskua.
Koittanu välttää kehumasta tuotteita mitä itellä sattuu olemaan, mutta...
Minissä useasti riittää perä edellä torpatessa ihan vaan perän tukien löysäys, polvea vasten hitaasti painaa putken suoraksi ja tuet takas kireelle. Taktiikan kun oppii nii keskimäärin kolme kertaa oikasee yhden peräputken ennen ku murtuu. Pikku lommot ei haittaa mitään ;D Sitte jos sattuu iso paukku ja putki menee soseeksi nii täytyy vaan vaihtaa se putki ja mahdollisesti tuet. Hihna tuntu aluksi työläältä, mutta taivuttelin alu tiggi langasta tangon jolla saa näppärästi hujautettua hihnan oikeeseen kulmaan ja vedettyä putken läpi. Nuppiin jos tulee osumaa nii se on yleensä se lavanpidin vaihtoon ja kohti uutta torppia. Lapa jos särkyy niin useesti menee vähintään lepari vaihtoon. Pääakseleita ei mee lähellekkään sitä tahtia kuin trexissä. Johtuu varmaan siitä, että minissä on akseli paksumpi ja ontto. Ohuempi umpitanko vääntyy herkemmin.  Päärattaita ja hihnaa ei kovin helpolla saa minissä rikki. Lujaa kylelleen mätkäyttäessä oon saanu päärattaan halkeemaan. Landarit alas päin torpatessa voi sitte mennä pohjalevy. Yleensä vaan tahtoo itellä tulla joko nuppi tai perä edellä holtittomat tirskut. Trexillä en muista montaa torppia ettei ois joutunu koljaamaan. Minillä niitä torppeja tuli viimekesänä useita per päivä ettei tarvinu koljata :D

Sandu ja zxiccxxixi yritti viime keväänä opettaa mua rotatoimaan ;D
http://youtu.be/inaT4pmaJZk
« Viimeksi muokattu: 03 Helmikuu, 2016, 16:44:35 kirjoittanut Wilikki »

- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: Isompaa kopteria
« Vastaus #64 : 03 Helmikuu, 2016, 16:48:30 »
Lentelöö niinkuin minä. En opi nopeeta uusia juttuja ja eipä toi haittaa. Varovasti eteenpäin. Silloin kestää vaikka toi allun 450. Jotku tykkää torpata mutta minä en. Nyt vasta uskallan vetää taaksepäin lentoo. Monta vuotta meni. Hyä kun yksin lentelee mutta janiz78 ja naapuri kohta sauttaa minut taidoissa.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Isompaa kopteria
« Vastaus #65 : 03 Helmikuu, 2016, 16:55:00 »
No mulla mebi toi protos 500 ihan pikku tönäsystä ihan solmuun. Sama konstruktio kuin minissä. Holdi päällä ei kyllä domikaan ihan helpolla hajoo. Kyllä se nyt normi roraatioharjoitukset kestää heittämällä. Täällä saa semmosrn kuvan vaan, että ne ei kestä edes normi laskuja, mutta hyvin kestää. Lumikaan ei viineksi rattaita hajottanut, vaikka rotaatio meni reisilleen ja hankeen. Ei mitään hajonnu.


En ole Lane sun kanssa nyt ollenkaan samolla jälillä :D

Ei mini protosta ja kolmesataakuusikymmentä kokoista trexiä voi verrata keskenään torppi kestävyydessä, edes perä eellä torpataessa.
Kumpaaki olen maistanu ja monesti. Trexistä aina rattaita, kardaani ja peräputki vähintään vaihtoon. Yleensä myös pääakseli, lepari jne. kieroon/vaihtoon, jos päälapoihin kohdistu pikku tirskua.
Koittanu välttää kehumasta tuotteita mitä itellä sattuu olemaan, mutta...
Minissä useasti riittää perä edellä torpatessa ihan vaan perän tukien löysäys, polvea vasten hitaasti painaa putken suoraksi ja tuet takas kireelle. Taktiikan kun oppii nii keskimäärin kolme kertaa oikasee yhden peräputken ennen ku murtuu. Pikku lommot ei haittaa mitään ;D Sitte jos sattuu iso paukku ja putki menee soseeksi nii täytyy vaan vaihtaa se putki ja mahdollisesti tuet. Hihna tuntu aluksi työläältä, mutta taivuttelin alu tiggi langasta tangon jolla saa näppärästi hujautettua hihnan oikeeseen kulmaan ja vedettyä putken läpi. Nuppiin jos tulee osumaa nii se on yleensä se lavanpidin vaihtoon ja kohti uutta torppia. Lapa jos särkyy niin useesti menee vähintään lepari vaihtoon. Pääakseleita ei mee lähellekkään sitä tahtia kuin trexissä. Johtuu varmaan siitä, että minissä on akseli paksumpi ja ontto. Ohuempi umpitanko vääntyy herkemmin.  Päärattaita ja hihnaa ei kovin helpolla saa minissä rikki. Lujaa kylelleen mätkäyttäessä oon saanu päärattaan halkeemaan. Landarit alas päin torpatessa voi sitte mennä pohjalevy. Yleensä vaan tahtoo itellä tulla joko nuppi tai perä edellä holtittomat tirskut. Trexillä en muista montaa torppia ettei ois joutunu koljaamaan. Minillä niitä torppeja tuli viimekesänä useita per päivä ettei tarvinu koljata :D

Sandu ja zxiccxxixi yritti viime keväänä opettaa mua rotatoimaan ;D
http://youtu.be/inaT4pmaJZk
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Wilikki

  • TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
Vs: Isompaa kopteria
« Vastaus #66 : 03 Helmikuu, 2016, 17:01:35 »
Juu hyvä peli se trexin L tai pro on, en minä sillä :) Ja moniverroin mukavampi kuin trexin hihna versio. Viime kesänä meinas uskoloppua muutamaan kertaan ku kaverin hihna versiota koljailtiin. Tosi tympee rakenne siinä. Sitte se siirtyki mini protos talliin ;D


Ja en minä 338federal tykkää torpata! Kuka hullu siitä tykkää :D Niitä nyt vaan sattuu silloin tällöin tulemaan.

- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Isompaa kopteria
« Vastaus #67 : 03 Helmikuu, 2016, 17:03:40 »
Torpit pitää kaluston tuoreena 😊
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Hayabusa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jos ahdistaa ota diapam tai hommaa Goblin
Vs: Isompaa kopteria
« Vastaus #68 : 04 Helmikuu, 2016, 06:35:24 »
Pari käytettyä goblin 380 comboa löytyy  , suoraan lentoon vaan

Jopa walkeran vastarilla ,,, hinnat siellä 700-900 hoodeilla

Paketeissa kaikki mukana ,, vain akku puuttuu  ota yhteyttä
Goblin 570 KSE, Goblin 500 Sport, Goblin Black Thunder
Bavaria Demon sx3 ja x3,VbarNeo, kontronik 120 jive ,hobby wing 130, kosmik 200  . Futaba SG 14



Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Vs: Isompaa kopteria
« Vastaus #69 : 04 Helmikuu, 2016, 07:13:28 »
Nyt onkin vaihtoehtoa riittämiin.

Aloittelijana voisi ajatella, et noihin X3 ja protos setteihin saat aika paljon varaosaa ostettua sillä välirahalla mitä joutuisit laittaan gobliniin. Se et lentääkö se niin paljon paremmin? En usko, muuten kaikilla ois maailmalla sellainen. Sitten oma lentotyyli vaikuttaa. Jos oot innokas räimiin ja torppeja tulee, niin kyllä kannattaa aluksi säästää rahaa varaosiin ja akkuihin ja laturiin. Jos taas oot varovainen, niin ei kalliimpi kopteri ole huono vaihtoehto. Toki tarvit akut ja latauslaitteet kuitenkin.

FBL-boksi on kuitenkin todella suuri osa nykykopterin toimintaa ja siihen kannattaa panostaa. Harva täälläkään varmaan on testannut eri kopterita täysin ilman vakautusta. Se kertoisi sen todellisen eron. Itse testasin Allun 550 vain perägyrolla fbl-nupilla. Lensi todella kauniisti, jopa mielestäni paprempi kuin fb-nupilla. Myös lavoilla on suuri merkitys. Kaikki vaikuttaa siihen et minkälaiselta se kopteri tuntuu. Jokaisella on oma makunsa. Myös gyrojen kehitys on huimaa, näin ollen vertailu on todella vaikeaa edellisiin koptereihin.

Aloittelijana on kuitenkin tärkeää, ettei torppi vie vararikkoon. Liika varovaisuus on pahasta. Sen olen itse kokenut, kun ei ole ollut paljoa varaa, niin lentää liian varovasti ja vähän. Itse siis ostaisin vähän halvemman setin, hyvän laturin ja tarpeeksi varaosia ettei tarvi ootella niitä aina. Sitten kun homma sujuu, niin voithyvillä mielin valita kalliimman kopterin kaikista merkeistä mitä maailmalla on. Jokaisessa on hyvä ja huonot puolet. Varaosien saanti tulevaisuudessa ja niiden hinta on tärkeää.

Mikään vaihtoehto ei ole huono, mutta sinulle ehkä mini protos järkevin jos torppeja tulee. Jos ei niin X3 olisi varmasti hyvä vaihtoehto. Jos haluaa muodikkaan koneen niin goblini. Kaikki lentää varmasti hyvin, jokainen vähän omalla laillaan. Pienet erot tulee esiin vasta kun taidot ovat Tohtorin ja Viltsun tasolla. Varmasti opit hyvin kaikilla vaihtoehdoilla.
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa Aiv

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Isompaa kopteria
« Vastaus #70 : 04 Helmikuu, 2016, 08:10:48 »
Tavoitteenani olis päästä lentämään paljon ja rajoja venyttäen torppeja pelkäämättä. Uusia kuvioita pitäisi treenata IRL eikä ne mulla aina mee ihan niinkuin opetusvideoissa. Jos kuviot on aina ihan täysin hallinnassa, niin ei lennä riittävän kovaa. ;) Rahaa pitäis riittää silleen että voi pitää tärkeimmät varaosat varalla, ettei lennot lopu heti ekaan torppiin.

Lähinnä enään arvon ton minip ja x3 välillä. Ennen lopullista päätöstä katselen jos vielä löytyisi hyviä tarjouksia, ennen kuin alan höylää luottokorttia. Hyviä käytettyjä halvalla ei näy kauheasti liikkeellä - kumma kun omistajat ei halua niistä luopua. ;-)

Poissa Mesihukka

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
Vs: Isompaa kopteria
« Vastaus #71 : 04 Helmikuu, 2016, 08:47:03 »
Jos päädyt X-3:seen, voin suositella tätä putiikkia http://www.rchc.fr/
Hyvä hintataso, ja paketit tullu itelle yhtä poikkeusta lukuunottamatta aina viiden arkipäivän sisällä.

Tosin just tällä hetkellä näyttäs siltä ettei X-3 kittejä oo varastossa, mut jos tosiaan oot joskus Gauia ostamassa, ni kannattaa käydä tsekkaamassa onko silloin kittejä hyllyssä.
SAB Finland Team pilot
Goblinit: Kraken 580 | Mini Comet | 420 Sport | Kraken 700 | 770 sport
Vbar Control touch

Poissa TimoK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Isompaa kopteria
« Vastaus #72 : 04 Helmikuu, 2016, 09:25:23 »
Jos se ranskasta täytyy ostaa niin tuolta löytyy myös, tuli NX4:n osia tuolta aikanaan tilattua:

http://www.pslv-modelisme.fr/216002-gaui-x3-kit-with-cnc-tail-grips.html

Protosta löytyy myös:

http://www.pslv-modelisme.fr/msh41504-mini-protos-fbl-6s-motor-esc-blades-350-brain.html

Tosin tällä hetkellä paras Protoksen osien saatavuus lienee täällä, näytäisi myös Gauiakin olevan:

www.acrowood.net/
|Logo 690SX|Logo 550SX|VBC|ja pari kiinteä siipistä|

Entiset:
|Goblin BT650|G420 Sport|G 570KSE|380KSE|Mini Protos|Goblin 700|Goblin 380|T-Rex 450L|Gaui NX4|MSH Protos (carbon) R.I.P|MSH Protos (plastic)|Logo 550SX|

Poissa Wilikki

  • TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
Vs: Isompaa kopteria
« Vastaus #73 : 04 Helmikuu, 2016, 09:36:37 »
Jos se ranskasta täytyy ostaa niin tuolta löytyy myös, tuli NX4:n osia tuolta aikanaan tilattua:

http://www.pslv-modelisme.fr/216002-gaui-x3-kit-with-cnc-tail-grips.html

Protosta löytyy myös:

http://www.pslv-modelisme.fr/msh41504-mini-protos-fbl-6s-motor-esc-blades-350-brain.html

Tosin tällä hetkellä paras Protoksen osien saatavuus lienee täällä, näytäisi myös Gauiakin olevan:

www.acrowood.net/

Ääni Acrowoodsille
Toimii hyvin protoksissa ainakin. Todella hyvin tavaraa varastossa, toisin kuin monella muulla ja hinnat halvimmasta päästä. Tavara lähtee tosi nopeesti liikenteeseen. Ainut että Saksan posti kuskaa hitaahkosti. Keskimäärin 3-7 päivää menee, riippuu miten sattuu tilaus kustin polkemaan.

- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Isompaa kopteria
« Vastaus #74 : 04 Helmikuu, 2016, 11:58:16 »
450L osia saa ihan mistä vaan ja nopeesti.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
10 Vastauksia
5143 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Huhtikuu, 2011, 21:53:02
kirjoittanut Vetsku
7 Vastauksia
4259 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Kesäkuu, 2011, 11:33:05
kirjoittanut Eelis
13 Vastauksia
12490 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Elokuu, 2015, 01:06:25
kirjoittanut Xcopter
0 Vastauksia
1867 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Tammikuu, 2016, 15:52:57
kirjoittanut eggsslayer
4 Vastauksia
3054 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Heinäkuu, 2018, 00:43:46
kirjoittanut Hylsy