Kirjoittaja Aihe: Naza M Lite ja käyttöönotto X525 rungossa  (Luettu 7551 kertaa)

Poissa Raimund

  • Opetteleva torppari
  • **
Naza M Lite ja käyttöönotto X525 rungossa
« : 27 Huhtikuu, 2015, 11:56:40 »
Hei,

Tuollainen on nyt hankittu ja asennettu X525 runkoon.
Tarvitseeko ESC:tä kalibroida ja kuinka se mahdollisesti tapahtuu kun otetaan tämä Naza M Lite käyttöön?
Ongelma on nyt se, että kopu kippaa heti maassa ympäri ja ajattelin josko esc:t olisivat kalibrointia vailla.
Gainit olen oletus arvoista hieman laskenut alas...noin 130 hujakoilla.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Naza M Lite ja käyttöönotto X525 rungossa
« Vastaus #1 : 27 Huhtikuu, 2015, 12:34:56 »
Katoppa että moottorit pyörii oikeaan suuntaan ja potkurit on oikein.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Raimund

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Naza M Lite ja käyttöönotto X525 rungossa
« Vastaus #2 : 27 Huhtikuu, 2015, 13:12:11 »
Katoppa että moottorit pyörii oikeaan suuntaan ja potkurit on oikein.

Hyvä pointti,mutta onneksi edellisestä kopusta olen sen verran oppinut ,että ainakin nuo on tarkistettu...eli oikein ovat ;D

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Naza M Lite ja käyttöönotto X525 rungossa
« Vastaus #3 : 27 Huhtikuu, 2015, 13:32:33 »
Suoraan maassa kippaamisen syynä on yleensä potkuri/potkurit väärin, moottori/moottorit pyörii väärin tai fc on asennettu runkoon väärin. Mutta siis noparit tulee kans tietenkin kalibroida. Eli nopari irti fc:stä, kiinni vastarin kaasukanavaan, kaasu täysille mankasta, akku kiinni, kuuluu piippauksia hetken, kaasu nollille mankasta, tulee kuittaus piippaukset ja akun voi irrottaa. Tämä tehdään jokaiselle noparille.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: Naza M Lite ja käyttöönotto X525 rungossa
« Vastaus #4 : 27 Huhtikuu, 2015, 14:46:43 »
Tarkista myös, että ne moottorit/noparit on kytketty nazaan oikeassa järjestyksessä. Pelkkä oikeinpäin pyöriminen ei omien empiiristen tutkimusten perusteella riitä... ;)
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa Raimund

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Naza M Lite ja käyttöönotto X525 rungossa
« Vastaus #5 : 27 Huhtikuu, 2015, 16:38:26 »
Voi pojat....olitte sittenkin oikeassa....ja minä väärässä :o  Moottorien järjestys oli sittenkin väärin, oli jäänyt KK2 FC:n jäljiltä järjestysnumerot rungon aisoihin....ja tämä ei sopinut Nazalle...
En siis älynnyt heti tarkistaa vaadittua järjestystä hallintaohjelmasta,ja tämä hölmöys maksoi 25e potkurin lapoina.

Sorry pojat...pyydän anteeksi  ::)

Mutta asiaan nämä Gain arvot ovat nyt Pi 180, Ro 180, Ya 140, Ve 160, AttRol 90, AttPi 90...näitä pitänee vielä säädellä jotta liikehdintä tulisi rauhalliseksi.  Nyt se on leijunnassa  aikas hätäisen oloinen,mutta koelentoa ei ole vielä tehty....tallileijutusta vaan ja attimodessa.

Onko Nazan FC:tä tarpeen asentaa erityisen vaimennuskumin päälle?? Värinöitä on kuitenkin  hieman,vaikka potkurin ja moottorit ovatkin tasapainoitettu.

ESC kalibrointi on vielä tekemättä,mutta siellä edellä se ohje taisi jo ollakkin.....kiitos ..
« Viimeksi muokattu: 27 Huhtikuu, 2015, 16:42:16 kirjoittanut Raimund »

Poissa Raimund

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Naza M Lite ja käyttöönotto X525 rungossa
« Vastaus #6 : 28 Huhtikuu, 2015, 16:08:52 »


NAZA Lite lentoälyn ja Mystery 30A M-30 Bec 5v/3a ESC kalibrointi ei onnistunut tällä täältä saadulle ohjeella.

 "  Eli nopari irti fc:stä, kiinni vastarin kaasukanavaan, kaasu täysille mankasta, akku kiinni, kuuluu piippauksia hetken, kaasu nollille mankasta, tulee kuittaus piippaukset ja akun voi irrottaa. Tämä tehdään jokaiselle noparille."

Tuloksena oli että moottorit 1 ja 3 käynnistyivät todella paljon muita hitaammin,tyhjäkäynnillä ne eivät edes pyörineet.
Kokeilin tuota yksi kerrallana FC:stä irroittamista ja vastarin kaasukanavaan liittämistä,kokeilin irroittaa kaikki ESC johtimet FC:stä ja sitten yksi kerrallaan vastarin kanavaan....ei auttanut.

Tein johtimen (Tämä ohje  löytyi netistä) jolla jokainen ESC johto kytketään yhteen ja sitten vastarin kaasu kanavaan.....ei auttanut..??

Ei auttanut kuin tehdä ESC kalibrointi vanhalla KK2 FC:llä....ja kas...nyt toimii ja kopu leijuu paikallaan (Naza FC:llä)  ilmassa kuin ankkuroituna...??

Mikähän tuossa kalibroinnissa nyt saattoi mättää..???



Poissa Picea

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Intermediate hoverer
Vs: Naza M Lite ja käyttöönotto X525 rungossa
« Vastaus #7 : 28 Huhtikuu, 2015, 20:33:46 »

Mikähän tuossa kalibroinnissa nyt saattoi mättää..???
Oma arvaus: Escit on kyllä menneet ohjelmointitilaan kun sähköt on kytketty tikku ylhäällä, mutta kun siinä Mysteryn ohjelmointimoodissa voi tehdä kaikkea muutakin tikkua heiluttamalla, niin lopputuloksena ei ole ollut kaasun kalibrointi.
Ja ehkä KK2 tekee sen sitten (sattumalta?) niin että kaasu kalibroituu ja tieto tallentuu.
HK-TAROT 450 TT PRO DFC 6S ZYX
Align TREX 600 EFL PRO 3GX
WinWRC 480 Tarot DFC, Robird G31
Raptor ATG, APM2.5; Tarot 680 Pro, Fixhawk
2 kpl FRSky Taranis X9D, Futaba T8FGS

Poissa JanneHoo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Naza M Lite ja käyttöönotto X525 rungossa
« Vastaus #8 : 27 Heinäkuu, 2015, 17:22:00 »
Tervehdys! liittyen nazan kanssa escien kalibrointiin, miten teen kun mulla on devo 10 ja vastarina rx705 jossa vaan siis data-bus kanava? Onko kellään kokemusta tälläisestä?

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1 Vastauksia
3611 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Heinäkuu, 2014, 22:02:37
kirjoittanut Make75
0 Vastauksia
2692 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Syyskuu, 2014, 10:09:38
kirjoittanut bk_t
22 Vastauksia
7685 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Helmikuu, 2015, 22:55:11
kirjoittanut goma
10 Vastauksia
5751 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Helmikuu, 2015, 20:14:33
kirjoittanut juhes
4 Vastauksia
3408 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Maaliskuu, 2015, 13:44:44
kirjoittanut petrim