Kirjoittaja Aihe: QR x350 elektroniikka uuteen runkoon ?  (Luettu 19376 kertaa)

Poissa Jugi

  • Aloitteleva torppari
  • *
QR x350 elektroniikka uuteen runkoon ?
« : 23 Maaliskuu, 2015, 21:37:46 »
Eli x350 tuli tonttiin ja muovinen runko meni tietysti palasiksi. Tästä heräsi ajatus eli mitenköhän tuo elektroniikka toimisi 450 kokoisessa deadcat tyyppisessä rungossa. Sen mitä olen tutkinut niin painoa tulisi noin 100 grammaa lisää verrattuna x350 omaan runkoon  eli lentoaika luultavasti hieman kärsisi mutta tuleeko muille mitään muita hyötyjä tai haittoja mieleen kyseisen runko swapin tekemisessä ?


Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: QR x350 elektroniikka uuteen runkoon ?
« Vastaus #1 : 23 Maaliskuu, 2015, 21:53:04 »
Olisin vähän varovainen päivityksessä isompaan, sillä tuossa on alunperinkin jo hieman alitehoiset moottorit. Viime päivityksessä tuli uudet moottorit ja niitä onkin odotettu, sillä moottorit on olleet lähes samat alusta alkaen, vaikka akkukoko on kasvanut ja painoa on gimbaaleiden takia tullut lisää ja niiden takia kävivät jo aika kuumina edellisissä Pro versioissa.

Eli varsinkin jos painoa tulee yhtään lisää ja ei ole ihan uusinta versiota, niin vaihtaisin moottorit kyllä pykälää isompiiin.. Hyötysuhde ja varmuus kasvaa sillä. Esim. nuo Emax:in MT-2213 920kv perusmultikopteri moottorit käy tuohon päivitykseksi.  Qr-x350 mallissa ne etumoottorit on kovemmalla kuormalla gimbaalin kanssa, kun on etupainoinen, joten saa paremmksi, kun siirtää akkua vähän taaksepäin, mutta sille pitää kehittää sitten jokin kiinnitystapa, kun luukkua ei saa sitten kiinni.
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa Jugi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: QR x350 elektroniikka uuteen runkoon ?
« Vastaus #2 : 24 Maaliskuu, 2015, 08:10:54 »
Eli siis moottorit ovat ns. heikoin lenkki jos aletaan runkoa suurentaan / painoa lisäämään ? Onko kenelläkään tarkempaa tietoa mitkä ovat noiden x350 vakio moottoreiden ja nopareiden specsit ?

Toinen asia mikä tuossa rungon vaihdossa mietityttää on tuo kompassin uusi sijainti eli onko sillä että kompassi on tuossa vakio rungossa sijoitettu laskeutumistelineeseen joku suurempi merkitys vai voisiko se olla missä päin runkoa tahansa kunhan olisi samassa asennossa ?

Poissa bk_t

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: QR x350 elektroniikka uuteen runkoon ?
« Vastaus #3 : 24 Maaliskuu, 2015, 09:26:26 »
Kaveri on onnistineesti siirtänyt tekniikan 450-runkoon, ja lentää oikein nätisti. Proput vaihtoi isompiin. Joku h-runko (taisi Antti olla teiltä ;) ) ja siihen canopy päälle sekä fpv vermeet. Omasta mielestä paljon hienompi kuin walkeran kopalla.

Kompassi eri paikassa mutta kummiskin takana sivulla. Ja asento sama
« Viimeksi muokattu: 24 Maaliskuu, 2015, 09:27:59 kirjoittanut bk_t »

Poissa Jugi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: QR x350 elektroniikka uuteen runkoon ?
« Vastaus #4 : 24 Maaliskuu, 2015, 09:59:34 »
Juu netistä olen tutkinutkin että jotkut ovat näitä "tekniikan vaihtoja" tehneet onnistuneesti. Noista x350 moottoreista vielä sen verran että onko kenelläkään tietoa kuinka montaa eli versiota näitä on tehty, mitkä ovat niiden erot ja miten ne tunnistaa toisistaan ?

Poissa bk_t

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: QR x350 elektroniikka uuteen runkoon ?
« Vastaus #5 : 24 Maaliskuu, 2015, 10:02:10 »
Noista moottoreista ei tunnu löytyvän paljon tieto, valtiosalaisuus ilmeisesti

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: QR x350 elektroniikka uuteen runkoon ?
« Vastaus #6 : 24 Maaliskuu, 2015, 11:25:43 »
Juu, käy kyllä vähän isompaakin, jos potkurit vaihtaa isommiksi ja pienempinousuisiin. Silloin saa nostovoimaa enemmän, mutta vauhti kärsii. Säätimet on tuossa 15A säätimiä, eli paljon niitä moottoreita ei voi kasvattaa.

Moottoreita on ollut ainakin kolme sukupolvea, ensimmäiset oli kuperalla kannella, toiset tasaisella ja nyt viimeiset tuollaisella tuulettavalla kannella. En valitettavasti tiedä mitä muutoksia ovat tehneet käämityksiin, magneetteihin tms. mutta ainakin nuo uusimmat on niitä ensimmäisiä napakammat, eli jotain sisälläkin on muuttunut. Alla kuva uusimmasta mallista.
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa Jugi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: QR x350 elektroniikka uuteen runkoon ?
« Vastaus #7 : 24 Maaliskuu, 2015, 11:44:31 »
Tuossa omassa on ns. flat head moottorit eli eivät siis luultavasti ole ensimmäistä sukupolvea. Muistan hämärästi että olisin joskus lukenut rcgroups.com:ista että perusmallin x350 moottorit olisivat olleet 1100kv ja PRO malliin olisi päivitetty 980kv mutta en nyt millään löydä tuota keskustelua.

Poissa Laplandview

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: QR x350 elektroniikka uuteen runkoon ?
« Vastaus #8 : 27 Maaliskuu, 2015, 21:43:17 »
Moi!

Tein juurikin kyseisen operaation 450 runkoon.

Vaihdetut osat:

Moottorit emax 2213/935
Emax 20A noparit
APC SF 1147 propellit
 
Walkeran vakio akuista alkaa täyskaasulla loppua C luokitus noilla propelleilla, joten ehkä LW competition 7000mah akut

Lentopainoa 1470g ja sopivalla vauhdilla kuvauskäytössä lentoaika on yli 10min

https://www.facebook.com/Laplandview/photos/pb.1556529504593776.-2207520000.1427484803./1583835525196507/?type=1&theater




Jos jotain muuttaisin niin laittaisin RC timerin 2212/920 moottorit ja LW comp 7000mah akun (tai pari)   ...voisin kokeilla myös 1047 propelleita.

Kompassi riittää kun on "samassa" jalassa ja oikein päin.


Vakio moottoreita en laittais isompaan runkoon, kokeilin kyllä ST360 runkoa vakio moottoreilla ja toimi ihan hyvin mutta tuli joku kohtaus.. :)


Laplandview




« Viimeksi muokattu: 27 Maaliskuu, 2015, 21:48:51 kirjoittanut Laplandview »

Poissa phuul

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: QR x350 elektroniikka uuteen runkoon ?
« Vastaus #9 : 29 Joulukuu, 2015, 15:41:26 »
mites väki toteutti tuon kompassin kiinnityksen. on vissiin oltava aikalailla samallatavalla tai samassa asennossa. saiskos kuvia toteutuksista. kiinnostaisi itseäki tehä toi rungon vaihto.

Poissa Jugi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: QR x350 elektroniikka uuteen runkoon ?
« Vastaus #10 : 29 Joulukuu, 2015, 19:39:06 »
Itselläni ollut tuo x350 vakio elektroniikka nyt 2 eri rungossa ja mulla on riittänyt että kompassi on fc:hen nähden oikealla takana ja samassa asennossa kuin alkuperäisessä rungossa.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
3933 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Marraskuu, 2008, 18:54:40
kirjoittanut Vispilä
12 Vastauksia
13772 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Helmikuu, 2011, 18:51:52
kirjoittanut kamakaze
2 Vastauksia
3094 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Helmikuu, 2011, 14:30:08
kirjoittanut Sammy
6 Vastauksia
4546 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Huhtikuu, 2011, 18:04:14
kirjoittanut jkaija
4 Vastauksia
882 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Lokakuu, 2023, 18:09:33
kirjoittanut TeroS