Kirjoittaja Aihe: Riittääkö nitron teho 3D lennätämiseen?  (Luettu 99160 kertaa)

Poissa jaska.t

  • Modetorppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry.#3.Kunniajäsen.Ämmässuo.
Vs: Riittääkö nitron teho 3D lennätämiseen?
« Vastaus #25 : 22 Lokakuu, 2014, 07:03:02 »
Nitro vehkeet se olla pitää,niissä,on sitä äijämäistä
touhua.Joku kirjoitti että pitää kauheata meteliä,
mitä olen ollut kentällä niin kovempaa ääntä pitää
noi isot sähkökoput kun niissä,on tehoja paljon
enemmän.
Ja ei noi nitrot ole ollenkaan mitään sotkevia laitoksia.
Nitrot aina ja tulee olemaakin.

JCA

  • Vieras
Vs: Riittääkö nitron teho 3D lennätämiseen?
« Vastaus #26 : 22 Lokakuu, 2014, 11:07:50 »
Jos nitro kopujen meteli ahistaa ni käykääs kattomassa jotain FSR-V vene kisoja (jos niitä vielä järjestetään). Urku auki koko kisasessio, ja ne koneet ulvoo ihan tosissaan.

Polttikset oli ennen kuitenkin se äijäluokka. Ei sähköistä saanu lähellekkään niin paljoa potkua. Ei tartte mennä edes montaa vuotta taakseppäin kun lipo oli urbaania legendaa ja muutamissa harvoissa 400 kokosissa oli sähkökone ja nimh möhkylällä sillä pysty leijuttelemaan, sekin oikeinpäin.

Tekniikka vaan kehittyy ja sähköt menee ohi, tai meni vissiin jo. Akut ja laturit alkaa oleen inhimillisissä hinnoissa ja sähkömoteista saadaan ihan hervottomia teholukemia. Loppupeleissä suht lyhkäsellä latausajalla nuo latautuu joten ei tarvi olla välttämättä pakettiautollista akkuja että saa sellasen non stopin kierteen siihen touhuun.

Nykyään nitrot on vaan räkää pakoputkesta sylkeviä tavallisia koptereita. En mä näe niissä mitään järkeä enää, ellei nimenomaan tykkää juurikin siitä nitrokoneen säätämisestä, äänestä, tuoksusta jne. Niissä on oma hauska turaamisensa.

Enkä näe miksei nitrokoneet yhtäkkiä enää jaksaisi 3D lennätystä? Hyvin niillä on 3D:tä pyöritetty ennen ja vielä paremmin nykyään.

Poissa Tuomas P.

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Riittääkö nitron teho 3D lennätämiseen?
« Vastaus #27 : 22 Lokakuu, 2014, 11:34:02 »
No. 30 harrastusvuoden aikana on tullut lennätettyä nitrolla, sähköllä, bensalla ja suihkuturbiineilla. Puuttuu siis vielä patopainemoottori ja Stirling;) Tietty taivaalla on yritetty pysyä liitämällä / putoamalla;). Mikään voimanlähde ei ole ongelmaton ja kaikki voivat olla hyviä toimiessaan...
TP.
Hiivaleipä + maapähkinävoi + Pepsi Max

Poissa J@ni

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Riittääkö nitron teho 3D lennätämiseen?
« Vastaus #28 : 22 Lokakuu, 2014, 12:03:14 »
Jos nitro kopujen meteli ahistaa ni käykääs kattomassa jotain FSR-V vene kisoja (jos niitä vielä järjestetään). Urku auki koko kisasessio, ja ne koneet ulvoo ihan tosissaan.

Polttikset oli ennen kuitenkin se äijäluokka. Ei sähköistä saanu lähellekkään niin paljoa potkua. Ei tartte mennä edes montaa vuotta taakseppäin kun lipo oli urbaania legendaa ja muutamissa harvoissa 400 kokosissa oli sähkökone ja nimh möhkylällä sillä pysty leijuttelemaan, sekin oikeinpäin.

Tekniikka vaan kehittyy ja sähköt menee ohi, tai meni vissiin jo. Akut ja laturit alkaa oleen inhimillisissä hinnoissa ja sähkömoteista saadaan ihan hervottomia teholukemia. Loppupeleissä suht lyhkäsellä latausajalla nuo latautuu joten ei tarvi olla välttämättä pakettiautollista akkuja että saa sellasen non stopin kierteen siihen touhuun.

Nykyään nitrot on vaan räkää pakoputkesta sylkeviä tavallisia koptereita. En mä näe niissä mitään järkeä enää, ellei nimenomaan tykkää juurikin siitä nitrokoneen säätämisestä, äänestä, tuoksusta jne. Niissä on oma hauska turaamisensa.

Enkä näe miksei nitrokoneet yhtäkkiä enää jaksaisi 3D lennätystä? Hyvin niillä on 3D:tä pyöritetty ennen ja vielä paremmin nykyään.

Sähköt meni ohi missä?   Hillittömissä tehoissa varmaan, mutta aika harva osaa sen oikeesti käyttää 3D lennätyksessä.
Jos jaksoit katsoa ton videon, niin tarvitseeko vielä lisää tehoa?
Olen myös eri mieltä tuosta lataushommasta, jos menen lennättään 700 nitroa kentälle, niin täytyy olla melkoinen akkulaturiarsenaali että pysyy samassa lennätystahdissa.   
Se ehkä voisi onnistua kolmella Icharger 4010, neljällä akkupaketilla(hyvillä) ja ehkä 2 tai 3 Kipor 2000/2500 genistä tai sit yksi tosi järee.
Ei taida olla ihan joka harrastajalla?

Tottahan toki selvää että nitroista löytyy omat huonot puolensakkin, putsattavaa löytyy joka lennon jälkeen ja ei ole halvempaa jos lennättää paljon ja on teknisesti aika paljon haastavampi.



Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Riittääkö nitron teho 3D lennätämiseen?
« Vastaus #29 : 22 Lokakuu, 2014, 12:27:22 »
Olen myös eri mieltä tuosta lataushommasta, jos menen lennättään 700 nitroa kentälle, niin täytyy olla melkoinen akkulaturiarsenaali että pysyy samassa lennätystahdissa.   
Se ehkä voisi onnistua kolmella Icharger 4010, neljällä akkupaketilla(hyvillä) ja ehkä 2 tai 3 Kipor 2000/2500 genistä tai sit yksi tosi järee.
Ei taida olla ihan joka harrastajalla?

No tuo nyt on jo liiottelua. Kyllä yks 4010, yks 2600 kipor ja 3kpl akkupakkoja riittää ihan hyvin jatkuvaan lennätykseen. Yhdellä pakalla lennätetään ja kaks pakkaa on laturissa, 40A per pakka. Siinä kun yhden pakan saa lennettyä tyhjäksi niin seuraava on aina valmis lentoon. 40A latausvirralla vois jopa kaksi pakkaa riittää..

Tuo setti siis siihen että lentää nonstoppina yksin. Jos joutuu vuoroa odottamaan niin riittää ihan hyvin kaksikin akkuparia, ja jopa yksiporttinen laturi. Itselläni on kaksi akkua ja yksiporttinen laturi eikä kahdestaan lennätettäessä ole juurikaan ylimääräisiä odotusaikoja. Latausvirtana maltillinen 20A per pakka (4400mAh ja 5000mAh akkupakat). Duo laturi olis toki parempi, mutta ei pakollinen. Yksin jos lennättää niin alkaa olla pakko olla kaks porttia, tai sitte tarvii paljon kärsivällisyyttä odotella.

Tottahan toki selvää että nitroista löytyy omat huonot puolensakkin, putsattavaa löytyy joka lennon jälkeen ja ei ole halvempaa jos lennättää paljon ja on teknisesti aika paljon haastavampi.

Jep, tämä on varmasti se mikä ei suurinta osaa sähkökopteristeja kiinnosta. Itselläni on vielä lisäksi se että nitron savusta tulee yksinkertaisesti pää kipeäksi jos sitä pitää koko päivän haistella. Samaa tulee varmasti myös sähkökopterin savusta, mutta ne onneksi savuaa harvemmin :) Muutenhan se on sitten makuasia että onko sähkökopterin vaiko nitron ääni mukavempi ja niinpäin pois. Tehoahan niistä nitroista kyllä lähtee ihan hyvin, jos vaan ei ole tarvetta isosti revitellä.

Faktaa on että molemmat ovat kyvykkäitä, ihan sama miten vertailee. Faktaa on myös se että sähkövehkeissä tekniikka menee eteenpäin nopeammin ja erot alkaa kasvamaan kokoajan enemmän sähkön eduksi. Mutta ei sähköstä silti ikinä saa nitromiehelle nitroa, jos sattuu nitrosta pitämään.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Jaakko.H

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Riittääkö nitron teho 3D lennätämiseen?
« Vastaus #30 : 22 Lokakuu, 2014, 12:40:43 »
Taloon tuli juuri toinen iso nitro.;D Vielä kun oppis noita lentää.;D
E3, D3, SDX, 700e, NX4, G380

Poissa J@ni

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Riittääkö nitron teho 3D lennätämiseen?
« Vastaus #31 : 22 Lokakuu, 2014, 12:45:16 »
No tuo nyt on jo liiottelua. Kyllä yks 4010, yks 2600 kipor ja 3kpl akkupakkoja riittää ihan hyvin jatkuvaan lennätykseen. Yhdellä pakalla lennätetään ja kaks pakkaa on laturissa, 40A per pakka. Siinä kun yhden pakan saa lennettyä tyhjäksi niin seuraava on aina valmis lentoon. 40A latausvirralla vois jopa kaksi pakkaa riittää..

Tuo setti siis siihen että lentää nonstoppina yksin. Jos joutuu vuoroa odottamaan niin riittää ihan hyvin kaksikin akkuparia, ja jopa yksiporttinen laturi. Itselläni on kaksi akkua ja yksiporttinen laturi eikä kahdestaan lennätettäessä ole juurikaan ylimääräisiä odotusaikoja. Latausvirtana maltillinen 20A per pakka (4400mAh ja 5000mAh akkupakat). Duo laturi olis toki parempi, mutta ei pakollinen. Yksin jos lennättää niin alkaa olla pakko olla kaks porttia, tai sitte tarvii paljon kärsivällisyyttä odotella.

Jep, tämä on varmasti se mikä ei suurinta osaa sähkökopteristeja kiinnosta. Itselläni on vielä lisäksi se että nitron savusta tulee yksinkertaisesti pää kipeäksi jos sitä pitää koko päivän haistella. Samaa tulee varmasti myös sähkökopterin savusta, mutta ne onneksi savuaa harvemmin :) Muutenhan se on sitten makuasia että onko sähkökopterin vaiko nitron ääni mukavempi ja niinpäin pois. Tehoahan niistä nitroista kyllä lähtee ihan hyvin, jos vaan ei ole tarvetta isosti revitellä.

Faktaa on että molemmat ovat kyvykkäitä, ihan sama miten vertailee. Faktaa on myös se että sähkövehkeissä tekniikka menee eteenpäin nopeammin ja erot alkaa kasvamaan kokoajan enemmän sähkön eduksi. Mutta ei sähköstä silti ikinä saa nitromiehelle nitroa, jos sattuu nitrosta pitämään.

Kuinka nopeasti saat ladattua 4 akkua (2 paria) yhdellä 4010 laturilla ja kiporilla?
Mitä on nyt nähnyt näitä kentällä latauksia, niin lataukset on käytännössä kestäny sen 15-20+ min/akkupakka.  Nitrolla on vetäny tossa ajassa sen 3 tankkia.
Tota nyt en ottanu huomioon että 4010 laturilla voit kahdella kanavalla ladata neljää akkua.

Mun latauskalusto on tietty paljon kämäisempi, eli Hyperionin 720 duo 2x500W ja pari icharger laturia 2x 250W  ja Kipor 2000
Noilla ei lennätetä putkeen mitään isoa sähköä, vaikka olis akkuja enemmänkin.

Ja kuinka niin nitro jää kehityksestä jälkeen enemmän kuin sähkö?  Servogeometriat tai jotain muuta? 

Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa virtakuono

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kapteeni Sählä, Vuoden Torppari 2018
Vs: Riittääkö nitron teho 3D lennätämiseen?
« Vastaus #32 : 22 Lokakuu, 2014, 13:04:33 »
Kyä mää ite innostuin näistä nitroista. joskus starttiongelmaa yms. ja tieten tankkauksessa menee oma aikansa, mutta ei se mittään haittaa. Mukavia lentää, en ite ainakaan enää osaa nauttia warpilla lentämisestä niin paljon kuin tästä nitrosta... Kyllä mulle vielä sähkökopujakin tulee, mutta ei jää tämä viimeiseksi nitroksi, ei varmasti jää :)
Kasama Srimok 90N 1kpl, Gaui NX4, Gaui X5, Henseleit TDR, Thunder Tiger Titan X50,
Spektrum DX9 black edition
Please be patient, I'm crashing my helis as fast as i can!

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Riittääkö nitron teho 3D lennätämiseen?
« Vastaus #33 : 22 Lokakuu, 2014, 13:14:26 »
Kuinka nopeasti saat ladattua 4 akkua (2 paria) yhdellä 4010 laturilla ja kiporilla?

4C latausvirralla se varmaan tule täyteen alle 10 min, vaimitäseon. Siinä kun on kaks akkuparia yhtäaikaa 4C latauksessa niin alkaa olemaan jo semmonen tahti päällä ettei siinä ehdi lennättämään ja vaihtamaan akkua enää nopeammin mitä laturi pukkaa täyteen. Ja tuohonhan riittää yks 2600 kipori vielä pyörittämään latauskalustoa.

Ja kuinka niin nitro jää kehityksestä jälkeen enemmän kuin sähkö?  Servogeometriat tai jotain muuta?

No tehoistahan tässä olu jo puhetta että ne riittää kyllä nitroillakin. Mutta jos haluaa repiä niin silloin sähkö on jo menny nitrosta edelle, niinkuin oli jo todettu. Mutta lentoaika ja akkujen kapasiteetti tulee varmasti parantumaan tulevaisuudessa akkuteknologian kehittyessä. Samalla latausaika lyhentyy laturien ja akkujen kehittyessä. Hinnat tulevat myös alas. Nitropuolella lupapolitiikka tuntuu olevan menossa tiukempaan suuntaan ja harrastelijamäärän laskiessa todennäköisesti hinnat ei ole tulossa alas. Tällä perusteella sanoisin että kyllä se kehitys on menossa sähkön eduksi aina vain enemmän.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Riittääkö nitron teho 3D lennätämiseen?
« Vastaus #34 : 22 Lokakuu, 2014, 13:37:32 »
onhan kaikessa hyvät ja huonot puolensa. sehän on selvä. kyllä nitron tehot riittää varmasti 3D räimeeseen. niin riittää gasserinkin ja siinä se vasta lentoaikaa onkin. se vaan menee pehmeemmäksi.

kyllähän mulle on ihan sama jos joku haluaa lentää nitrolla. lentäkööt. kyllä mä voin hienoja lentoja katella vaikka nitro onkin. ite en räkää valuvaa laitetta sisään ottais enkä kyllä kentälläkään koske mielellään ku sitte on sormet rasvassa ja lipsuu tikuilta. nitron ääni on vaan sellanen että jos lentää samaan aikaan esim 450 kokosta ni eihän siitä kuule mitään lapaääniä eikä mitää. just viimeksi kentällä totesin että meni minillä lennätysfiilis ihan pois ku nitro huus takana. no se on mun oma ongelma. pitää oppia lentämään ilman kuuloaistia.

lentämisen kannalta voisin kyllä ottaa nitron itsellenikin. tykkäsin setäRoottoksesta 800 kokosena ku siinä oli todella pieni discload. veikkaan että se nitro on vähä saman tyyppinen. pari kertaa täysin säädöttömillä oon kokeillu ja ne ei kyllä vakuuttanu yhtään mutta säätämätön on säätämätön.

mä ymmärrän hyvin ton janin latausongelman. mies kun menee ittekseen yksin kentälle vähän väliä ja lentää putkeen. onhan se selvä ettei laturit jaksa sellasta. mä taas en yksin jaksa mennä kentälle ollenkaan. mulle iso osa tätä harrastusta on se että kentälle mennään höpisemään ja vaikka vinoilemaan niille nitrolennättäjille :D siinä ei tuu nonstoppina lennettyä. lähellekkään. veikkaan kuitenkin että huomattavasti enemmän tulis itellekkin lentoja jos ei tarttis ladata. varsinkin kylmällä.

kaikessa on puolensa. jopa nitromiehille vinoilussa ;) älkää nyt ottako vakavasti kaikkea.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa J@ni

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Riittääkö nitron teho 3D lennätämiseen?
« Vastaus #35 : 22 Lokakuu, 2014, 13:53:09 »
4C latausvirralla se varmaan tule täyteen alle 10 min, vaimitäseon. Siinä kun on kaks akkuparia yhtäaikaa 4C latauksessa niin alkaa olemaan jo semmonen tahti päällä ettei siinä ehdi lennättämään ja vaihtamaan akkua enää nopeammin mitä laturi pukkaa täyteen. Ja tuohonhan riittää yks 2600 kipori vielä pyörittämään latauskalustoa.

No tehoistahan tässä olu jo puhetta että ne riittää kyllä nitroillakin. Mutta jos haluaa repiä niin silloin sähkö on jo menny nitrosta edelle, niinkuin oli jo todettu. Mutta lentoaika ja akkujen kapasiteetti tulee varmasti parantumaan tulevaisuudessa akkuteknologian kehittyessä. Samalla latausaika lyhentyy laturien ja akkujen kehittyessä. Hinnat tulevat myös alas. Nitropuolella lupapolitiikka tuntuu olevan menossa tiukempaan suuntaan ja harrastelijamäärän laskiessa todennäköisesti hinnat ei ole tulossa alas. Tällä perusteella sanoisin että kyllä se kehitys on menossa sähkön eduksi aina vain enemmän.

Kumma juttu kun mä en saa 4c latauksella ikinä akkuja ladattua alle 10 min. En välttämättä edes 15:ta minuutissa, ihan sama onko kyseessä uudet tai vanhat akut.   

Jos odottelet että akkuteknologian kehityttyä saat enemmän milliamppeereita samaan kokoon ja näin pidempiä lentoaikoja, niin ei kannata pidätellä henkeä ;)   
Se mitä varmasti tulee tapahtumaan muutamana seuraavana vuotena, on se että C arvot nousee ja akkujen kestävyys paranee, mutta tämä ei tarkoita pidempiä lentoaikoja vaan ihan jotain muuta.

Onhan se tehokas sähkökin tietty hauska laite, mutta n. 3min riemu on aika lyhyt.

Ja nitron lupapolitiikka ei ole menossa tiukempaan suuntaan, siihen tarvitsee vain sen luvan.
Vai onko joku uusi laki taas tulossa mistä en ole kuullut?

Selvähän se on että sähköt yleistyy entisestään, kun ne on ainakin halvempia valmistaa.

Älkää nyt myöskään luulko ettenkö tykkäisi patterivehkeillä lennellä, mutta hyvä herätellä että on muitakin vaihtoehtoja. Suomessa yleinen käsitys alkaa olla, että ei kai näillä nitroilla nyt kukaan enään lentele?

Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Riittääkö nitron teho 3D lennätämiseen?
« Vastaus #36 : 22 Lokakuu, 2014, 14:05:24 »
Itse säilytän Nitrokopteria pääsääntöisesti autotallissa ja jos tarvii sisälle tuoda, niin sanomalehti alle. Tulee ihan mp ajat mieleen, kun taas pitää mennä autotalliin roplaamaan  8)

Ymmärrettävää on, että kaikille ei ihan säilytyksellisistäkään syistä ison nitrokopterin omistaminen ole järkevää.
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Riittääkö nitron teho 3D lennätämiseen?
« Vastaus #37 : 22 Lokakuu, 2014, 14:08:02 »
J@ni jos ei 10 min piisaa ni sä balansoit. Kunnossa oleville ei nyt kentällä niin hirveen tärkee ole. Ite todin balansoin kentälläki mutta mulla onki aikaa vetää se nortti tai juoda plöröt :)

Poissa J@ni

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Riittääkö nitron teho 3D lennätämiseen?
« Vastaus #38 : 22 Lokakuu, 2014, 14:27:55 »
J@ni jos ei 10 min piisaa ni sä balansoit. Kunnossa oleville ei nyt kentällä niin hirveen tärkee ole. Ite todin balansoin kentälläki mutta mulla onki aikaa vetää se nortti tai juoda plöröt :)

Pojat on sanonu että täytyy balansoida :D   Silti noi alle 10min. latausajat on yleensä vaan toiveita.
Tai tehkääpä sellainen juutuupi video missä ladataan 6S 5000mAh akku mikä on purettu vähintään 80% ja lataus menee selvästi alle 10min. ja geniksellä tietty, olis kiva nähdä   ;D



mä ymmärrän hyvin ton janin latausongelman. mies kun menee ittekseen yksin kentälle vähän väliä ja lentää putkeen. onhan se selvä ettei laturit jaksa sellasta. mä taas en yksin jaksa mennä kentälle ollenkaan. mulle iso osa tätä harrastusta on se että kentälle mennään höpisemään ja vaikka vinoilemaan niille nitrolennättäjille :D siinä ei tuu nonstoppina lennettyä. lähellekkään. veikkaan kuitenkin että huomattavasti enemmän tulis itellekkin lentoja jos ei tarttis ladata. varsinkin kylmällä.

kaikessa on puolensa. jopa nitromiehille vinoilussa ;) älkää nyt ottako vakavasti kaikkea.

No ei minuakaan huvita yksin kentälle mennä, mutta tykkään myös lennättää niin paljon, että jollei porukkaa sa kasaan, niin menen sitten yksin. 
Tuossa jo kirjoitinkin aikaisempaa ketjuun, että olisin jo lopettanu jos yksin joutuis harrastaan. 
Ja mikäs sen mukavampaa kun voi kettuilla Tohtorille ja kehuskella nitroja  ;D
Ja ei kai tätä nyt niin tosissaan voi ottaa, vaikka ehkä näistä mun kirjoituksista sellaisen kuvan saakin   ;)

Mun lelut on parempii kun sun... :D

Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Riittääkö nitron teho 3D lennätämiseen?
« Vastaus #39 : 22 Lokakuu, 2014, 14:29:31 »
niin täytyy muistaa että en mäkään ilman vinoilua oo selvinny ku noilla italialaisilla sähköhammasharjoilla lennän :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa J@ni

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Riittääkö nitron teho 3D lennätämiseen?
« Vastaus #40 : 22 Lokakuu, 2014, 14:32:47 »
niin täytyy muistaa että en mäkään ilman vinoilua oo selvinny ku noilla italialaisilla sähköhammasharjoilla lennän :D

Kuka on uskaltanut?   ;D
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Riittääkö nitron teho 3D lennätämiseen?
« Vastaus #41 : 22 Lokakuu, 2014, 14:34:13 »
Jos odottelet että akkuteknologian kehityttyä saat enemmän milliamppeereita samaan kokoon ja näin pidempiä lentoaikoja, niin ei kannata pidätellä henkeä ;)   
Se mitä varmasti tulee tapahtumaan muutamana seuraavana vuotena, on se että C arvot nousee ja akkujen kestävyys paranee, mutta tämä ei tarkoita pidempiä lentoaikoja vaan ihan jotain muuta.
Joo, ei siellä varmasti yhdessä tai kahdessa vuodessa ihmeitä tapahdu, se on selvä.

Onhan se tehokas sähkökin tietty hauska laite, mutta n. 3min riemu on aika lyhyt.

Kolmeen minuuttiin jos vedät 700 kopterin akut tyhjäksi niin tehoa on käytetty ja paljon. Jos taas vedetään maltillisilla kierroksilla smoothia 3D lentoa, vähä niinkuin nitroillakin, niin ei se 5 - 10min lentoaika mikään ihmeellinen saavutus ole.

Pojat on sanonu että täytyy balansoida :D   Silti noi alle 10min. latausajat on yleensä vaan toiveita.
Tai tehkääpä sellainen juutuupi video missä ladataan 6S 5000mAh akku mikä on purettu vähintään 80% ja lataus menee selvästi alle 10min. ja geniksellä tietty, olis kiva nähdä   ;D

Eikö se vee73 vedä alle 10min ne 3700 akut? Eivät tosin ole 5000 akkuja, mutta ei se 10min nyt ihan hirveen kauas heitä jos ei ihan loppuun asti balansoi ja muutenkin antaa ne viimeset millivoltit jäädä varautumatta.

Pointti on se että kyllä ne isotkin akut saa kentällä nopeasti täyteen jos tarve on, paljoa ei tarvi tinkiä.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Riittääkö nitron teho 3D lennätämiseen?
« Vastaus #42 : 22 Lokakuu, 2014, 14:38:37 »
Mun latauskalusto on tietty paljon kämäisempi, eli Hyperionin 720 duo 2x500W ja pari icharger laturia 2x 250W  ja Kipor 2000
Kumma juttu kun mä en saa 4c latauksella ikinä akkuja ladattua alle 10 min. En välttämättä edes 15:ta minuutissa, ihan sama onko kyseessä uudet tai vanhat akut.   
Hyperionin tasausvirta on max 300mA, iChargerin 350mA (jos 20x-sarjaa). 4010:ssä sama on 1.2A per kanava eli neljä kertaa enemmän mitä Hyperionissa. Kentällä ei tarvi akkuja juuri tasailla (=fast charge/balance). Eikä viimeisiä ampeerin osia tarvi katella jos laturi (tai sen asetukset) eivät tajua lopettaa.

Poissa J@ni

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Riittääkö nitron teho 3D lennätämiseen?
« Vastaus #43 : 22 Lokakuu, 2014, 15:27:04 »
Joo, ei siellä varmasti yhdessä tai kahdessa vuodessa ihmeitä tapahdu, se on selvä.

Kolmeen minuuttiin jos vedät 700 kopterin akut tyhjäksi niin tehoa on käytetty ja paljon. Jos taas vedetään maltillisilla kierroksilla smoothia 3D lentoa, vähä niinkuin nitroillakin, niin ei se 5 - 10min lentoaika mikään ihmeellinen saavutus ole.

Eikö se vee73 vedä alle 10min ne 3700 akut? Eivät tosin ole 5000 akkuja, mutta ei se 10min nyt ihan hirveen kauas heitä jos ei ihan loppuun asti balansoi ja muutenkin antaa ne viimeset millivoltit jäädä varautumatta.

Pointti on se että kyllä ne isotkin akut saa kentällä nopeasti täyteen jos tarve on, paljoa ei tarvi tinkiä.

Eikös Vee73 lataa 10C latauksella?    Geniksellä alle 10min. lataukset isoihin akkuihin vaatii kyllä aika paljon latauskalustolta.

Hyperionin tasausvirta on max 300mA, iChargerin 350mA (jos 20x-sarjaa). 4010:ssä sama on 1.2A per kanava eli neljä kertaa enemmän mitä Hyperionissa. Kentällä ei tarvi akkuja juuri tasailla (=fast charge/balance). Eikä viimeisiä ampeerin osia tarvi katella jos laturi (tai sen asetukset) eivät tajua lopettaa.

Juu, toi on tiedossa ja siksi kutsuinkin latureitani kämäsiksi.     

Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Riittääkö nitron teho 3D lennätämiseen?
« Vastaus #44 : 22 Lokakuu, 2014, 15:33:58 »
Geniksellä alle 10min. lataukset isoihin akkuihin vaatii kyllä aika paljon latauskalustolta.

Ei itseasiassa edes vaadi. Kentällä IG2000 + 4010 ja lämä tiskissä yhdessä kanavassa 2kpl 7S 5000 menee alle 10 minuutin kun ei niitä viimesiä kymmentä mAh rupee balansoinnissa odotteleen. Muistutan että mulla ei o kiire, pitää se kaffiki keritä juomaan ja ressihän siitä tulis kun mun taidoilla (ja pulssilla) pitäis koko ajan lennättää.... ;D

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Riittääkö nitron teho 3D lennätämiseen?
« Vastaus #45 : 22 Lokakuu, 2014, 16:12:44 »
Mulla menee 700e 5300 mah 6s pakalla 3:40. Tällöin akkuun menee 80%.
Jos tiputtaa kiekkoja lopusta tulee lussu, kaikki terävyys häviää.
Tähänkin lentoaikaan joutuu tekemään tunneleita flippisarjoja tms. vähemmän kuluttavaa.
Esim tic toc sarjojen treenausta ei voi tehdä koko aikaa. Puhumattakaan Tareq maisen poputtelun treenisesta.
Nitrolla voi harjoitella pomputtelua vaikka koko tankillisen. Ei lämpene eikä kulu akut pilalle.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa patse

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Riittääkö nitron teho 3D lennätämiseen?
« Vastaus #46 : 22 Lokakuu, 2014, 16:31:40 »
Sanotaanko näin, että mää tarvin nitroo aina kun mää lennätän muuten toi sydän pysähtyy ekaan tikku virheeseen ;D ;D ;D

Ei perke.e Onkohan mulla lääkitys kohdallaan :o
Näitä vehkeitä pitäs opetella lennättään
T-Rex 800e/VBar silverline,T-Rex 700e Pro/VBar silverline,Goblin 630 Competition/Vbar Neo,
Protos 500/Mini VBar,Goblin 380 KSE/Vbar Neo,MiniProtos/Mini Vbar,Walkera NEW V120D02S,Trex 150,Multiplex Funcub
Futaba 14SG,
-Phoenix

Poissa J@ni

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Riittääkö nitron teho 3D lennätämiseen?
« Vastaus #47 : 22 Lokakuu, 2014, 18:20:25 »
Ei itseasiassa edes vaadi. Kentällä IG2000 + 4010 ja lämä tiskissä yhdessä kanavassa 2kpl 7S 5000 menee alle 10 minuutin kun ei niitä viimesiä kymmentä mAh rupee balansoinnissa odotteleen. Muistutan että mulla ei o kiire, pitää se kaffiki keritä juomaan ja ressihän siitä tulis kun mun taidoilla (ja pulssilla) pitäis koko ajan lennättää.... ;D

Noo perhana jos tossa onnistut, niin hyvä on!   ;D

7S akkuun 4000mAh alle 10 min. kiporilla ja 4010.   

Videoo?  :D
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Riittääkö nitron teho 3D lennätämiseen?
« Vastaus #48 : 22 Lokakuu, 2014, 19:02:38 »
Mites toi akunlataaminen liittyy nitron tehon riitänyyteen 3D lennossa? 8)

Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Riittääkö nitron teho 3D lennätämiseen?
« Vastaus #49 : 22 Lokakuu, 2014, 19:09:01 »
Tarkennus mun latauksiin.
3700mAh patterit lataan balansoinnilla 5-6 minuuttiin. Joka kerta. Muuta nopeutta en harrasta :)
Lentojen välillä tuohon n.5min. taukoon saa nitronkin tankata aika rivakasti jos meinaa ehtiä ennen mua taivaalle :)
Toinen akkupari käyttöön ja saa lentää taukoamatta, jos yksin on. Ja siinä ehtii jo akutkin hieman jäähtyä ja levätä.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
4 Vastauksia
3126 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Tammikuu, 2008, 00:59:21
kirjoittanut Ege
1 Vastauksia
2436 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Syyskuu, 2009, 13:02:40
kirjoittanut puisto_kemisti
192 Vastauksia
145562 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Lokakuu, 2020, 20:31:30
kirjoittanut Tohtori R
15 Vastauksia
6538 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Kesäkuu, 2014, 07:57:16
kirjoittanut juuseppi
26 Vastauksia
13064 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Lokakuu, 2014, 14:24:31
kirjoittanut rane78