Kirjoittaja Aihe: SDX resonanssiongelma  (Luettu 2497 kertaa)

Poissa Jaakko.H

  • Tavallinen torppari
  • ***
SDX resonanssiongelma
« : 25 Heinäkuu, 2014, 12:17:40 »
Moro! Alkaa olla keinot vähissä tuon SDX:n kanssa kun en saa pelaamaan kunnolla. Eli kyseessä sl nupilla ja hirobon omalla 8s sähkökonversiolla tehty kipu. Lisäksi laitoin hiilikuitu peräputken. Kopteria vaivaa kumma perän resonanssi ja pito-ongelma joka ilmenee kun kierroksia on 2000 tai yli. Leijunnassa (1750) ja idle1 (1900) kopteri toimii kohtuullisesti. Tosin idle1 alueella kevyellä pitch pumpilla perä resonoi korkealla taajuudella kun hellittää positiivisia lapakulmia. Kopteri on uusi ja osat tasapainossa. Perän kaikki osat kokeiltu vaihtaa toisiin uusiin, samoin erilaisia lapoja (pää ja perä). Nuppi on tehtaalla kasattu ja vaikuttaa täysin välyksettömältä. Rattaat on vaihdettu delrin versioihin. Onko normaalia että sdx:n ratastuntuma (pinion ja pääratas) on jähmeä (suorastaan hirvee) ja rämisee kun pääratasta pyörittelee sormin? Ajossa ei kuulu normaalista poikkeavaa ääntä. Koitettu myös toisella pinionilla ja päärattaalla ja sama tuntuma. Eli perän tärinä tekee hulluksi onko muilla ollut vastaavia ongelmia sdx:n kanssa.
Sent from my RM-892_eu_finland_202 using Tapatalk
E3, D3, SDX, 700e, NX4, G380

Poissa jukka

  • Pro torppari
  • ****
Vs: SDX resonanssiongelma
« Vastaus #1 : 25 Heinäkuu, 2014, 17:25:16 »
Kokeile ensin vaihtaa alumiiniputki hiilarisen tilalle. Perän tuet kannattaa myös tarkastaa huolella. Pito-ongelmaan nämä eivät tietty vaikuta mutta jos sen tärinän saisi nyt ensin pois.
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Einari Lindberg

  • Vieras
Vs: SDX resonanssiongelma
« Vastaus #2 : 27 Heinäkuu, 2014, 23:49:37 »
Hirobo ei osaa tehdä sähkövehkeitä. Samat tärinä ongelmat löytyy leptonista eagleen. Aivan susia mun mielestä. Voimansiirtokin jäänyt 70 luvun polttis vehkeiden tehojen tasolle. Polttiksena hirobot taitaa toimia hyvin, mut jos tekee sähkölle niin pilaa koko vehkeen. pistät vaan pitkät itetehdyt peräputken tuet lähes pyrstövaihteeseen asti niin toimii, ei tarvii silloin miettiä mitä putkia käytössa eikä muitakaan olemattomia kikkailuja pikkurilli pystyssä. Tuet voi olla tyhmän näköset jonkun mielestä, mut toimii eikä tarvii enempää päätä vaivata asian suhteen.

Poissa Jaakko.H

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: SDX resonanssiongelma
« Vastaus #3 : 28 Heinäkuu, 2014, 00:18:18 »
Ok, laitoin juuri turbulencen tuet tohon. Aika paljon pidemmät. Pitää koittaa huomenna. Runryder foorumia lukiessa saa käsityksen että on ne tätä saanut toimimaan ihan ilman kikkailua. Voiko toi resonassi syödä perän laakereita vaihdoin juuri uudet lakrut perään ja taas tuntuu klappia. Muutama koelento vedetty näillä laakereilla..
Sent from my RM-892_eu_finland_202 using Tapatalk
E3, D3, SDX, 700e, NX4, G380

Poissa jukka

  • Pro torppari
  • ****
Vs: SDX resonanssiongelma
« Vastaus #4 : 28 Heinäkuu, 2014, 00:48:02 »
Eipäs nyt masenneta miestä mäessä:) eiköhän se vika sieltä vielä löydy.
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa Jaakko.H

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: SDX resonanssiongelma
« Vastaus #5 : 28 Heinäkuu, 2014, 15:24:01 »
Oikeilla jäljillä ollaan d3:n perätuilla selkeesti vähemmän resonanssia ja perän servokin oli ihan viilee lennon jälkeen. Vaihdoin myös orkkis peräevän trex700 evän tilalle. Toi orkkisevä tulee tollasilla kumipuslilla kiinni. Trexin evä oli pelkillä pulteilla. Lienee sekin resonoinut nyt kun tää rupee selviimään.

Onko suosituksia mistä saan hiilariputkea noihin perätukiin? Ainakin 5cm pidemmät tohon mahtuu. Onko alemmat kiinnityskohdat(pidempi tuki) paremmat vai ylemmät? Manuaali neuvoo käyttämään ylempiä. Mistä kandee kysellä kunnin lakruja mulla on tossa se ex metalli perä ja näköjään ainakin näissä kitin mukana tulleissa laakereissa on valmiiksi klappia. Eli perää ei näillä saa välyksettömäksi. Ja näköjään toi tärinä anto kylmää myös.
Sent from my RM-892_eu_finland_202 using Tapatalk
E3, D3, SDX, 700e, NX4, G380