Kirjoittaja Aihe: 3S vai 4S akku  (Luettu 3261 kertaa)

Poissa Sinis@lo

  • Aloitteleva torppari
  • *
3S vai 4S akku
« : 07 Toukokuu, 2014, 18:04:40 »
Vuosi sitten kokosin kaupungissa kopterin jota mökillä lennättelin enemmän kesälomalla, muuten kesäviikonloppuisin. Nyt väliaikana tuli päivitettyä propellit, ja moottorit isommiksi ja ostettua toinen 3S akku, tavoitteena pidempi lentoaika.

Kopterissa on tällä hetkellä 3S akut, ohessa Ecalc laskennat.

Aikomuksena oli käyttää välillä yhtä, välillä kahta akkua, liekö mahdollista samoilla säädöillä?

Ohjaimena on APM 2.5

Accu            auw      battery      throttle      mixed      hover
2*3S1       2750 g      2*6 Ah      63%      11,0       19,4
1*3S1       2285 g      1*6 Ah      51%      5,9       12,8

Olisiko mieltä ostaa toinen akkupari, ehkä 4s akut?

Accu            auw      battery      throttle      mixed      hover
2*4S1      2722 g      2*4,5 Ah           39%      6,9       19,2
1*4S1      2279 g      1*4,5Ah           31%      3,6       12,3






Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: 3S vai 4S akku
« Vastaus #1 : 07 Toukokuu, 2014, 19:06:23 »
Kestääkö moottorit, ESCit jos tehot nousee?
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa Sinis@lo

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: 3S vai 4S akku
« Vastaus #2 : 07 Toukokuu, 2014, 20:21:28 »
Oikein rupesi epäilyttämään. Moottori on 3S/4S max 360w max 28A. ESC on max  30A. eCalc sanoo 4S akulla:  Motor @ maximum 27,43A electric  power 343W.

Poissa Mikroudz

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: 3S vai 4S akku
« Vastaus #3 : 08 Toukokuu, 2014, 13:40:26 »
Kestävätkö s4:n korkeampaa jännitettä?

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 3S vai 4S akku
« Vastaus #4 : 08 Toukokuu, 2014, 15:28:39 »
Jännite ei sinällään ole ongelma vaan jos sulla on liian ison KV:n moottorit niin kopteri leijuu 4S:llä jo 30% kaasulla ja se ei tee säätimille kovin hyvää. Kannattaa valita jännite, potkurin KV ja potkurit niin, että kopteri leijuu 50-60% kaasulla.

Mitä tulee 1 vs. 2 akun lennättämiseen, en usko että säätöjen kanssa tulee ongelmia. Tärkeintä on se että kaikki ylimääräinen paino on tiukasti kiinni, muuten joudut laskemaan kopterin gaineja reilusti, ettei se ala oskilloimaan. Oma hexani toimii ihan samoilla säädöillä riippumatta siitä, onko 3kg kameragimbaali alla roikkumassa, vai ei :)
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Sinis@lo

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: 3S vai 4S akku
« Vastaus #5 : 08 Toukokuu, 2014, 17:58:50 »
Kiitos Vispilä.  Tässä eCalc laskelma. Paino on punnittu. Onko tämä yhdistelmä asiallinen. Yhdellä 3S1 akulla leijuu kaasulla 51%.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
8 Vastauksia
3713 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Syyskuu, 2008, 15:30:04
kirjoittanut Jyri
10 Vastauksia
7231 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Tammikuu, 2009, 16:58:09
kirjoittanut Sammy
1 Vastauksia
2586 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Tammikuu, 2010, 10:28:22
kirjoittanut A-K
4 Vastauksia
4143 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Heinäkuu, 2015, 17:49:56
kirjoittanut vee73
8 Vastauksia
10121 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Syyskuu, 2015, 19:44:21
kirjoittanut Mixa77