Kirjoittaja Aihe: Phantom 2 kysymyksiä  (Luettu 7828 kertaa)

Poissa Reijo Karjalainen

  • Opetteleva torppari
  • **
Phantom 2 kysymyksiä
« : 12 Tammikuu, 2014, 19:33:34 »
Ei pääse jyvälle.....
Onko Phantom 2:ssa automaattisesti toiminto, että yhteysongelmissa tai akun loppuessa "hän" palaa lähtöpaikkaan?
Mikäli siis on asianmukaisesti gps toiminnassa....
Kun ymmärsin, että tarttisi ohjelmoida radioon se ominaisuus.
Toinen kymysys....Kummalla pikkuvivulla saa halutessaan koneen palaamaan gps:n avulla lähtöruutuun?
S1 vai vasen S2?

Sitten se IOC.
Vasemmalla pikkuvivulla kai....mutta keskellä vai alhaalla....?
Cl ja HL .....ei ymmärrä?

Saako koordinaateilla lentoradan ohjelmoitua muuten kuin Ipadilla?
Yx vielä.....Tietokoneelle imuroitu Dji-sovellys, muttei kone reagoi ohjaimeen eikä Phantomiin......Mikähän juju?
Onko kokemyksia?

Hieno vekotin....suomenkieline n ohjeistus heikkoa.....Phantomille. ...ei kakkosversiolle on jonkinlainen ohje.....

Poissa AnselA

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Phantom 2 kysymyksiä
« Vastaus #1 : 12 Tammikuu, 2014, 21:50:36 »


Yx vielä.....Tietokoneelle imuroitu Dji-sovellys, muttei kone reagoi ohjaimeen eikä Phantomiin......Mikähän juju?
Onko kokemyksia?


Mikä tietokone?

- vähintään Mac OS X 10.6(Lion)
- Windows 7 tarvitsee ajurien asennuksen
- Windows 8 tarvitsee Win8 ajurien asennuksen

Mikä DJI sovellus?

- Phantom 2 Assistantilla hoidellaan Phantom 2:sta (Win tai Mac)
- Phantom RC Assistantilla hoidellaan ohjainta (vain Win, Mac-versiota ei vielä ole)

Mun kokemukset on tosin Phantom 2 visiosta.

Poissa Reijo Karjalainen

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Phantom 2 kysymyksiä
« Vastaus #2 : 12 Tammikuu, 2014, 23:39:16 »
Jep.Kiitosta. Löytyi oikeat ajurit ym....
Päivitin sekä ohjaimen että kopterin "sielut".
Tosin kun testasin äsken....leijunta paikallaan.....pakkasi taakse vinosti luisumaan.... No....kalibroin ohjaimen....se kai sitten vaatii sen.
Kohta näkyy...auttoiko.....

Poissa Reijo Karjalainen

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Phantom 2 kysymyksiä
« Vastaus #3 : 13 Tammikuu, 2014, 00:22:06 »
Muuten ok, mutta ennen päivitystä pysyi paikallaan gps:n kai avulla....mutta nyt hetken malttaa olla aloillaan ja sitten ujuttautuu sivuuuuuun.....
Mietin, voiskohan päivittää vanhaan takasin....?

Poissa Reijo Karjalainen

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Phantom 2 kysymyksiä
« Vastaus #4 : 13 Tammikuu, 2014, 00:32:33 »
Jaa...0,80 pysty- ja 2,5 m vaakasuunnassa  näköjään on paikallaan pysymisen rajat...ilmeisesti se heittelee....riippuen... .mistälie....

Poissa Reijo Karjalainen

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Phantom 2 kysymyksiä
« Vastaus #5 : 13 Tammikuu, 2014, 12:47:24 »
Ilmeisesti se kotiinpaluutoiminto tulee mukaan päivityksen jälkeen....?
Nyt näyttää, että vaatii kompassin kalibroinnin aina ennen lentoa.
Mutta sitten pysyykin hienosti paikallaan:)

Poissa Reijo Karjalainen

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Phantom 2 kysymyksiä
« Vastaus #6 : 21 Tammikuu, 2014, 22:52:40 »
Aikakin vähän kortilla, mutten ole onnistunut selvittämään, mikä CL ja HL asentokytkinasennot merkitsee.
S2 vipu siis.
Jotenkin se kai liittyy kurssiin ja kotiinpaluuseen.
Ioc....miten se aktivoidaan....

Poissa utelias

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Phantom 2 kysymyksiä
« Vastaus #7 : 22 Tammikuu, 2014, 07:17:08 »
Sehän taitaa olla se kytkin, mikä helpottaa ja ajaa kopteria juuri sinne minne ohjaustikkua kääntää kopterin asennosta huolimatta.

Poissa Reijo Karjalainen

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Phantom 2 kysymyksiä
« Vastaus #8 : 22 Tammikuu, 2014, 18:57:36 »
Jep. Nyt pitäisi testata vielä.....kun pikkuhiljaa selviää nämä:)

Kompassin kalibrointi, vaakapyöritys ja vihreää valoa ledeissä, mutta nokka alas pyöritys, niin punaset vilkkuu.....
Uudesta lähtien. Magneettia manuaali kehottaa varomaan, mutta Youtuben Dji videossa resetointi kompassille tehdään juuri magneetilla....
Outoa....

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Phantom 2 kysymyksiä
« Vastaus #9 : 22 Tammikuu, 2014, 19:37:48 »
Kato millasia arvoja antaa softassa tuolle kompassille. Siinä videossa kerrotaan millaset arvot on niin pahoja et joutuu resetointia tekemään.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Phantom 2 kysymyksiä
« Vastaus #10 : 22 Tammikuu, 2014, 19:42:15 »
Kalibroinnin ajaksi taskut tyhjiksi metallitavarasta, kännyköistä, ei liian lähellä autoja, sähkökaapeleita yms. häiriötekijöistä.
Eikä kannata säilyttää kaijuttimen päällä.

Poissa Reijo Karjalainen

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Phantom 2 kysymyksiä
« Vastaus #11 : 22 Tammikuu, 2014, 19:59:20 »
KORJAUS!!! Kompassin kalibrointi olikin tarkempaa kuin ehkä tajusin. Nyt se onnistu. HIIIEEENOSTI LEIJUU NYT!

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
5124 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Kesäkuu, 2008, 18:06:47
kirjoittanut koha
3 Vastauksia
6165 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Heinäkuu, 2011, 21:15:11
kirjoittanut Rity
60 Vastauksia
30062 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Syyskuu, 2012, 20:48:22
kirjoittanut Heptocopter
3 Vastauksia
3011 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Elokuu, 2012, 02:27:06
kirjoittanut rane78
50 Vastauksia
34524 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Kesäkuu, 2016, 17:59:21
kirjoittanut Luigi Cravatto