Kirjoittaja Aihe: Kun olette ostaneet käytetyn kopterin onko ollut ongelmia?  (Luettu 10514 kertaa)

SaTi

  • Vieras
Moikka

Minulle kävi tuon Kyosho Nexus 30:sen kanssa seuraavasti.
Huusin sen Huutonetistä mutta en yltänyt lähellekkään hintavarausta.
Yllätys oli suuri kuin eräänä aamuna soi puhelin.
Olin tarjonnut eniten haluatko lunastaa sen tuolla summalla.
No mikä ettei.

Kopterin saavuttua olin onnelinen ettei tullut maksettua siittä enepää.
Aikani sitä tutkittuani huomasin korjattavaa.

Mutta enitten minua HARMITTAA se ansa joka oli rakennettu.
Pääakselin kiinnitys rattaaseen oli tehty ruuvilla joka kuuluu muovirunkoon.

Eli jos en oli käynnyt läpi koko kopteria, jonain kertana ansa oli toiminut ja se siittä kopterista.
« Viimeksi muokattu: 17 Heinäkuu, 2008, 18:07:26 kirjoittanut SaTi »

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kun olette ostaneet käytetyn kopterin onko ollut ongelmia?
« Vastaus #1 : 17 Heinäkuu, 2008, 17:01:41 »
Varmasti jotain ongelmia on joskus jollain ollut, mutta huuto.net ja kopterit.net ovat rc-helikopterin ostopaikkoina aika kaukana toisistaan. Täällä laitteita myyvät lähinnä alan harrastajat mutta huuto.netissä myyjä voi olla 60-vuotias leskirouva joka realisoi miehensä jäämistöä tai 12-vuotias natiainen joka on saanut toimitusjohtajaisiltään synttärilahjaksi kopterin jota on koitettu kaksi kertaa, ensimmäisen ja viimeisen. Tontattu ja raiskattu kopu sitten väännetään jotenkin kasaan ja myydään "ehjänä".

Toki täältäkin voi saada huonoa tavaraa, mutta kynnys sellaisen myymiseen on ainakin suurempi.
Nada

Poissa Ace

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Kun olette ostaneet käytetyn kopterin onko ollut ongelmia?
« Vastaus #2 : 17 Heinäkuu, 2008, 17:08:36 »
Lainaus käyttäjältä: ropellihattu
Toki täältäkin voi saada huonoa tavaraa, mutta kynnys sellaisen myymiseen on ainakin suurempi.

Ja sen seurauksena voi levittää pahaa sanaa ja morkata myyjää ihan avoimesti...

seppomikael

  • Vieras
Vs: Kun olette ostaneet käytetyn kopterin onko ollut ongelmia?
« Vastaus #3 : 17 Heinäkuu, 2008, 17:53:40 »


Ja sen seurauksena voi levittää pahaa sanaa ja morkata myyjää ihan avoimesti...
[/quote]

Jep!
Ja oikeasti pitäisikin kertoa ainakin jos on jotain mennyt pieleen. Ensin tietty myyjän kanssa katsoa mitä on tehtävissä mutta jos se ei auta niin sitten vain tietoa muille asiasta!
Tosin täytyy sitten kanssa miettiä että mitä on myyty ja mitä on luullut ostavansa. Aina ei aloittelijan tiedot riitä kaupankäyntitilanteessa.

Olen kyllä melko vakuuttunut että täältä voi aika turvallisin mielin ostaa myynnissä olevia vempaimia. Ainakin turvallisempaa kuin tuolta huutiksesta... ;D

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Kun olette ostaneet käytetyn kopterin onko ollut ongelmia?
« Vastaus #4 : 17 Heinäkuu, 2008, 18:31:32 »
Ja ainakin turvallisempaa kuin RR:stä tai muista isommista kauppapaikoista meren takaa. Vaikka tavara lähtisikin niin ei välttämättä tule perille.

On sitä joskus ollut ongelmaa käytetyn tavaran kanssa, en nyt ala kertomaan yksityiskohtia.


-op-


Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

jpheli

  • Vieras
Vs: Kun olette ostaneet käytetyn kopterin onko ollut ongelmia?
« Vastaus #5 : 17 Heinäkuu, 2008, 19:46:29 »
Näinhän se on aina valmiiksi kasatun kopterin kanssa, jokainen itseänsä kunnioittava kopterilentäjä kylla laittaa kopun heti paloiksi ja kasaa sen uusiksi. Näin pitää menetellä niin kavereilta saaduilla kun kaupasta ostetuilla koptereilla. Eipähän ole senjälkeen valittamista että joku oli kasannut sen huonosti.

Itse en ainakaan uskalla laittaa yhtäkään kopteria ilmaan että olen tarkistanut kaikki osat siitä ja rakentanut sen uusiksi. Eihän sitä tietä mitä kiinanpoika on miettinyt hetkellä kun ruuvaillu päälapojen kiinityksiä paikallee. ;)

Joten ruuvari ja liima vaan kauniiseen kätöseen ja sitte tuunataan....

--jp

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kun olette ostaneet käytetyn kopterin onko ollut ongelmia?
« Vastaus #6 : 18 Heinäkuu, 2008, 17:09:25 »
Jotain tavaraa on tullut kopterit.netistä ja lennokit.netistä ostettua, kaikki siinä kunnossa mitä on annettu ymmärtää, ja oma moka on ollut jos liikaa on tullut maksettua. ::)

Tiettyjä varoitusmerkkejä myynti-ilmoituksissa yleensä on, jos tavara on onnetonta, mutta ongelma on se, että aloittelija ei näitä varoitusmerkkejä näe.
-flybarless, sedative stabilized head-

El_magico

  • Vieras
Vs: Kun olette ostaneet käytetyn kopterin onko ollut ongelmia?
« Vastaus #7 : 27 Lokakuu, 2008, 23:11:10 »
Kerran olen ostanut täältä. Tavarakin oli sitten mitä oli.....
Enään olenkin tilannut kaupasta, niin suomesta kuin tuolta toiselta mantereelta.
Ainakin ollut priimaa siihen asti kun olen saanut sen käsiini :D

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Kun olette ostaneet käytetyn kopterin onko ollut ongelmia?
« Vastaus #8 : 28 Lokakuu, 2008, 05:10:55 »
Itsekkin ostin käytettynä kopterini täältä, viat ovat lähinnä tulleet omasta takaa ^^
Kyllähän huuto.net:stäkin voi hyvää löytää... pitää vain osata katsoa keneltä ostaa :)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa sWaltsu

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • FAF kopteri GAUI 200SE
    • Kuvagalleriaa
Vs: Kun olette ostaneet käytetyn kopterin onko ollut ongelmia?
« Vastaus #9 : 28 Lokakuu, 2008, 06:20:34 »
Kyllähän huuto.net:stäkin voi hyvää löytää...

Paras on jos pääsee noutamalla hakemaan. Ettei tarvitse sitä postia välissä.

Itse laitoin "ostetaan-ilmoituksen". Ja tarjouksia tulee täällä & lennunetissä aikas paljon.
Semmoisia kopukoitakin tulee tarjolle, joita ei myydään-palstoilla ole.

Itse olen enemmän kuin tyytyväinen. Vaikkakin offtopic, sillä ostin sähkökopun.
« Viimeksi muokattu: 28 Lokakuu, 2008, 06:32:18 kirjoittanut sWaltsu »
S.N.R.T

Graupner MX-12
Gaui 200SE
MPX EG "home-made-electric" Depron "vinka" => lentotunnit alkaa olla täys... Fik-80 Phoenix stimulaattori 2.00.n

Poissa JRu

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kun olette ostaneet käytetyn kopterin onko ollut ongelmia?
« Vastaus #10 : 28 Lokakuu, 2008, 08:05:35 »
Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että joka täällä tietoisesti viitsii myydä paskaa kamaa toiselle saman alan harrastajalle niin sellainen tyyppi kyllä pitä kivittää julkisesti. Kuitenkin harrastajaporukka on aika lailla pieni niin kyllä se sana kiirii kyseisestä myyjästä, joka sitä sontaa on myynyt, ( hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas ).

Huuto.net on aivan oma lukunsa enkä varmaan ostaisi sieltä mitään, vaikka kyllä kai sieltäkin tuurillaan löytää hyvääkin kamaa..?

JRu

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Kun olette ostaneet käytetyn kopterin onko ollut ongelmia?
« Vastaus #11 : 28 Lokakuu, 2008, 08:27:07 »
itse olen ostanu/myynyt huutonetistä vaikka mitä, kännyköistä kannettaviin. Ei mitåän ongelmaa, pitää vai katsoa millaista palautetta myyjä on saanut ja pyytää kuvia yms. Kyllä siellä kaupanteko onnistuu pitää vain osata poimia ;)
Kopteri puoli on aika kurja, jotain surkeita muovi katiskoja... Taisipa olla v2 rexäkin.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kun olette ostaneet käytetyn kopterin onko ollut ongelmia?
« Vastaus #12 : 28 Lokakuu, 2008, 22:16:25 »
Kopteri puoli on aika kurja, jotain surkeita muovi katiskoja... Taisipa olla v2 rexäkin.
Jos henkilö ei tiedä missä koptereita mahdollisesti ostava väki netissä majailee ja myy vain huuto.netissä, ei hän todennäköisesti ole kopteria hankkiessaankaan tiennyt millainen kopteri pitäisi ostaa...
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Pete-

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Kun olette ostaneet käytetyn kopterin onko ollut ongelmia?
« Vastaus #13 : 28 Lokakuu, 2008, 22:49:55 »
Isälle käytiin ostamassa 50. kokoluokan raptori jota oli hiukan käytetty ilman lapoja, mut ei kertaakaan lennetty. Hyvä olikin ettei ollut lennetty, sillä stabilointi oli rakennettu väärinpäin. Stabbarin lapaa kun nosti niin päälavat kippas vastakkaiseen suuntaan. Olis voinu olla aika mielenkiintonen lennettävä. Ei siinä mitään ihan toimivan kopterin siitä sai kun ensin korjas linkistön oikeanlaiseksi. Kauppapaikka tais olla lennokit.net

Poissa sWaltsu

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • FAF kopteri GAUI 200SE
    • Kuvagalleriaa
Vs: Kun olette ostaneet käytetyn kopterin onko ollut ongelmia?
« Vastaus #14 : 28 Lokakuu, 2008, 22:59:56 »
asiasta nakkisoppaan...

huutonetissä eräs kopterin myyjä antaa vinkkejä jopa lipon lataukseen => toivottavasti ei ostajalla talo pala.
ehdottaa että verkkolipolaturiin voisi tehjä oman patentin jolloin kaksi akkua voi samalla ladata...

TIETOTAITO VÄÄRÄSSÄ PAIKASSA KATEESSA...
S.N.R.T

Graupner MX-12
Gaui 200SE
MPX EG "home-made-electric" Depron "vinka" => lentotunnit alkaa olla täys... Fik-80 Phoenix stimulaattori 2.00.n

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Kun olette ostaneet käytetyn kopterin onko ollut ongelmia?
« Vastaus #15 : 29 Lokakuu, 2008, 05:14:48 »
asiasta nakkisoppaan...

huutonetissä eräs kopterin myyjä antaa vinkkejä jopa lipon lataukseen => toivottavasti ei ostajalla talo pala.
ehdottaa että verkkolipolaturiin voisi tehjä oman patentin jolloin kaksi akkua voi samalla ladata...

TIETOTAITO VÄÄRÄSSÄ PAIKASSA KATEESSA...

Hmm, missä tällainen on... ja onhan siellä keiken maailman liimanhaistelijoita, ymmärtää vaan kiertää ne kaukaa
Itselläni on hani bii myynnissä siellä ja mukana on 2 laturia jossa ehdotan patenttia toiseen, esim että sille akusta 12v käyttöjännite... eskyn latureita, eihän niissä muutenkaan ole kuin yksin kertainen hauenleuka liitin akulle. jonka nyt voi itsekkin kyhätä kun vain löytyy liitin sinne esky päähän  :)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa harrier46

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Kun olette ostaneet käytetyn kopterin onko ollut ongelmia?
« Vastaus #16 : 10 Heinäkuu, 2011, 20:57:30 »
ite olen ostanut huutonetistä ja täältä eikä ole tarvinut pettyä koskaan. huutonetistä kaks kopteriaki tullu ostettua.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
17 Vastauksia
7879 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Helmikuu, 2009, 14:12:41
kirjoittanut Timo Huhtamäki
13 Vastauksia
5761 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Heinäkuu, 2010, 10:15:51
kirjoittanut Queso
43 Vastauksia
38360 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Heinäkuu, 2012, 22:09:54
kirjoittanut JuhoV
95 Vastauksia
40495 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Helmikuu, 2014, 23:45:10
kirjoittanut Otou
9 Vastauksia
2610 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Helmikuu, 2023, 17:21:19
kirjoittanut Mikaelni