Kirjoittaja Aihe: Dji Phantom  (Luettu 551186 kertaa)

Poissa Whig

  • Aloitteleva torppari
  • *
    • Flickr
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #50 : 27 Helmikuu, 2013, 08:59:04 »
Tietääkö kukaan onko Phantomin radiolähettimessä mitään paristohälytystä? Äänihälytys?

Mulla on sellainen muistikuva/käsitys, että ohjaimessa olisi äänimerkki tms. kertomassa jos paristot ovat loppumassa mutta nyt en pikaiseen vilkaisemalla löydä asialle vahvistusta.
Jos tarkoitit sitä onko ohjaimesta Phantomissa olevalla akulle hälytystä niin ei.

Taisi sittenkin löytyä vahvistus, että lähettimestä löytyy hälytys sen paristoille:
"If the Transmitter indicates low-battery alert, please land ASAP. In this condition the Transmitter may
cause the aircraft to go out of control or even crash"

Poissa Mayhem

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #51 : 27 Helmikuu, 2013, 09:08:07 »
Tietääkö kukaan onko Phantomin radiolähettimessä mitään paristohälytystä? Äänihälytys?

Mankassa on äänihälytys kun paristot hiipuu, taisi olla 4 voltin tienoilla kun alkaa piipata jos oikein muistan.
DJI Phantom , DJI F550
 Honey bee cp3
T-REX 100s , HK450 V2
Ar.Drone  , Ladybird V2

Poissa harhag

  • Opetteleva torppari
  • **
  • Eka kopteri 1986 hirobo shutle sitten eagle jne
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #52 : 02 Maaliskuu, 2013, 23:45:17 »
ledeistä senverran että nehän on ohjaamassa ja kertomassa sulle missä mennään, mä oon mieltänyt tän yksinkertaisesti, vihree kotiinpäin punanen pois päin. Eli vihree vedä, punainen työnnä. Toi on toiminut mulle hyvin mutta mä en nyt olekkaan silleen tutustunut noihin oikeisiin valoihin

Poissa Whig

  • Aloitteleva torppari
  • *
    • Flickr
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #53 : 03 Maaliskuu, 2013, 11:57:13 »
ledeistä senverran että nehän on ohjaamassa ja kertomassa sulle missä mennään, mä oon mieltänyt tän yksinkertaisesti, vihree kotiinpäin punanen pois päin. Eli vihree vedä, punainen työnnä. Toi on toiminut mulle hyvin mutta mä en nyt olekkaan silleen tutustunut noihin oikeisiin valoihin

Entäs, kun Phantomi on nokka sinua kohti?

Poissa utelias

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #54 : 03 Maaliskuu, 2013, 13:44:54 »
Itselläni on pieni led taskulamppua ja kaksi lyhyttä sinistä led valonauhaa edessä landareissa.

Poissa Mayhem

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #55 : 03 Maaliskuu, 2013, 14:20:42 »
DJI Phantom , DJI F550
 Honey bee cp3
T-REX 100s , HK450 V2
Ar.Drone  , Ladybird V2

Poissa harhag

  • Opetteleva torppari
  • **
  • Eka kopteri 1986 hirobo shutle sitten eagle jne
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #56 : 03 Maaliskuu, 2013, 17:51:22 »
Entäs, kun Phantomi on nokka sinua kohti?
siis nimenomaan se punainen on siellä nokassa ja vihree perässä

Poissa Whig

  • Aloitteleva torppari
  • *
    • Flickr
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #57 : 03 Maaliskuu, 2013, 22:06:57 »
siis nimenomaan se punainen on siellä nokassa ja vihree perässä

Käsitin tästä pätkästä:
"ledeistä senverran että nehän on ohjaamassa ja kertomassa sulle missä mennään, mä oon mieltänyt tän yksinkertaisesti, vihree kotiinpäin punanen pois päin"

vihreä = kotiinpäin ja punainen = poispäin

ja jos Phantom on tulossa kohti sinua niin silloinhan punainen on kotiinpäin ja vihreä poispäin eli juurikin päinvastoin, kuin toiseen suuntaan mennessä joten mielestäni tälläistä sääntöä ei kannata opetella tai ollaan kohta metsässä...

Mielumminkin niin, että punainen meno suuntaan ja sitten pitää vielä opetella päässä kääntämään vasen/oikea ohjaajsta nähden jotta ohjauskin menee ok.

Poissa harhag

  • Opetteleva torppari
  • **
  • Eka kopteri 1986 hirobo shutle sitten eagle jne
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #58 : 04 Maaliskuu, 2013, 18:40:57 »
Käsitin tästä pätkästä:
"ledeistä senverran että nehän on ohjaamassa ja kertomassa sulle missä mennään, mä oon mieltänyt tän yksinkertaisesti, vihree kotiinpäin punanen pois päin"

vihreä = kotiinpäin ja punainen = poispäin

ja jos Phantom on tulossa kohti sinua niin silloinhan punainen on kotiinpäin ja vihreä poispäin eli juurikin päinvastoin, kuin toiseen suuntaan mennessä joten mielestäni tälläistä sääntöä ei kannata opetella tai ollaan kohta metsässä...

Mielumminkin niin, että punainen meno suuntaan ja sitten pitää vielä opetella päässä kääntämään vasen/oikea ohjaajsta nähden jotta ohjauskin menee ok.
siis mitä et nyt ymmärrä? Kun näen punaisen niin tiedän että nokka on minuun päin kun näen vihreen niin perä on minuun päin. Ja jos meinaa mennä metsään niin simple päälle ja vetää sen kotiin tai rtl, niin ja vielä että puhun valoista! phantomii mulla ei oo.

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #59 : 04 Maaliskuu, 2013, 19:44:05 »
Mä sekoitan lisää led-pakkaa...
Mullakaan ei kylläkään ole Phanttomia, mutta MX400:ssa ja Hal-heksassa valkoiset ledit etuosassa ja punaiset takaosassa.
Jotenkin tuolla tienpäällä tottunut silmä tuohon järjestykseen ja kohtuudella oon pärjänny ja niinkuin harhag kirjoitti jos asento taivaalla katoo niin
kytkemällä kotiinpaluun päälle tulee heksa tikusta vetämällä kotipaikalleen.

Poissa harhag

  • Opetteleva torppari
  • **
  • Eka kopteri 1986 hirobo shutle sitten eagle jne
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #60 : 04 Maaliskuu, 2013, 20:08:48 »
niin kysehän on makuasioista :)

JCA

  • Vieras
Re: Dji Phantom
« Vastaus #61 : 04 Maaliskuu, 2013, 21:12:37 »
Ittehä aattelin laittaa siniset ledit eteen ja taakse ja alle vihreet ja ylös vaaleenpunaset. :)

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2


Poissa Tsss

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #62 : 04 Maaliskuu, 2013, 21:17:38 »
Makuasioita 8)Mutta mielestäni phantomin valot on täydelliset en niistä löydä yrittämälläkään mitään vikaa.Ja oon tolla lennellyt "lain sallimissa puitteissa"todella korkealle ja kauas ja valojen avulla lennellyt takaisin 8)
Phantomin omistajat onko se varmasti niin että phantomin return home toiminto toimii vain jos sammuttaa lähettimen?
Multikoput Walkerat ladybirdx2+1xfpv leppis. Dji phantom.. T-rex 450 pro x2
Pikkuiset T-rex 100s,T-rex 100x E-flite msr x2 ,E-flite mcpx, mcpx 2, mcpx brushless  ,E-flite msrx,Walkera Genius cp brushless,genius cp v2. ,mini cpx2 brushless, V120D02S .Mankkoja 2xdevo71xdevo 7c ja spektrum  dx7s, devo8s,
Real flight 4 ja 5,5 sekä phoenix 4.0
Eskyjä: Big lama, lamax2 , belt-cp, comanche.
RC liukuri

Poissa Whig

  • Aloitteleva torppari
  • *
    • Flickr
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #63 : 05 Maaliskuu, 2013, 07:24:28 »
Phantomin omistajat onko se varmasti niin että phantomin return home toiminto toimii vain jos sammuttaa lähettimen?

Eikös tuo tule kotia jos pistää ohjaimesta homelockille ja oikeanpuoleisesta tikusta alas?

Poissa Slantsix

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #64 : 05 Maaliskuu, 2013, 07:39:42 »
Itse en ole vielä uskaltanut kokeilla tota kotiin paluuta. Pitäs löytää hieman syrjäsempi paikka, missä kokeilla.
Mikäs ois hyvä vehje noiden ropellien tasapainotukseen?
Hyvä että värkin saa pysymään ilmassa, niin jo gimbelit ja fpv vehkeet kiinnostaisi lisäksi tohon :)

Poissa Whig

  • Aloitteleva torppari
  • *
    • Flickr
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #65 : 05 Maaliskuu, 2013, 10:31:36 »
Itse en ole vielä uskaltanut kokeilla tota kotiin paluuta. Pitäs löytää hieman syrjäsempi paikka, missä kokeilla.
Mikäs ois hyvä vehje noiden ropellien tasapainotukseen?
Hyvä että värkin saa pysymään ilmassa, niin jo gimbelit ja fpv vehkeet kiinnostaisi lisäksi tohon :)

Itse kokeilin ja se taisikin olla yksi syy miksi Phantomi otti osumaa puun kanssa (Video löytyy tästä ketjusta) =)
Kokeilin silloin ensimmäisiä kertoja ATTI:a ja ilmeisesti tuo kotia kutsu toimii vain GPS tilassa jolloin yritys käyttää HL:ää tekikin ihan jotain muuta, kuin piti.

Du-Bro:n tasapainotus vekotinta käsittääkseni suositellaan kovasti. Itse en ole oman Phantomin propelleja tasapainottaa eikä videoissa ainakaan omaan silmään ole jellyä tms. =)
« Viimeksi muokattu: 05 Maaliskuu, 2013, 10:49:23 kirjoittanut Whig »

Poissa Mayhem

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #66 : 05 Maaliskuu, 2013, 18:04:24 »
Itse en kyl menis sammuttamaan radiota kesken lennon, jos halua RTH:n toimintaan ni kannattanee vaihtaa radiot jolloin saa RTH:n katkaisialla päälle 8)
DJI Phantom , DJI F550
 Honey bee cp3
T-REX 100s , HK450 V2
Ar.Drone  , Ladybird V2

Poissa Mikkis76

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #67 : 05 Maaliskuu, 2013, 18:48:22 »
Moro kaikki.Itse lennellyt Phantomilla ja kivaa on ollut.Kyllä Home paluutila toimii jos on gps moodi päällä...Jos tiukka paikka tulee ja radion sammuttaa niin kyllä se tulee just tarkalleen samaan paikkaan takaisin,tietenkin akkua pitää olla jäljellä :) Hyvä peli,vakaa kuin mikä ja hyviä kuvia tullut otettua

Mixu

Poissa yazca

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #68 : 05 Maaliskuu, 2013, 20:14:02 »
Itse en kyl menis sammuttamaan radiota kesken lennon, jos halua RTH:n toimintaan ni kannattanee vaihtaa radiot jolloin saa RTH:n katkaisialla päälle 8)
Niin, radion vaihto ko. mallissa kai melko vaikeaa ?
4F200LM, Walkerat: 110,150, F210, Furious 320, Blade Mach 25, TBS Ventura II
Devo F7, Devo 8S, DX 7S, Taranis X7

Poissa Whig

  • Aloitteleva torppari
  • *
    • Flickr
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #69 : 06 Maaliskuu, 2013, 10:46:40 »
Niin, radion vaihto ko. mallissa kai melko vaikeaa ?

Mutta ei onneksi mahdotonta... Tästä videosarjan ensimmäinen osa jossa opastetaan tuossa hommassa:
http://www.youtube.com/watch?v=jRUDKZGhwuU#ws

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #70 : 06 Maaliskuu, 2013, 12:53:04 »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Re: Dji Phantom
« Vastaus #71 : 11 Maaliskuu, 2013, 09:36:32 »
En muista mistä yöllä luin mutta oli DJI omalla tunnuksella kirjoitettu että tän kanssa ei saisi käyttää mitään lähettimiä 2.4ghz alueella kopterin kyydissä.

Sen tarkemmin ei oltu perusteltu heidän toimesta.

Joku kommentoi siihen ketjuun että phantomin radiot eivät ole taajuus hyppivää sorttia ja että se olisi syy em kieltoon ja että aikamoista shittiä tommosta radiokalustoa edes laittaa.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa harhag

  • Opetteleva torppari
  • **
  • Eka kopteri 1986 hirobo shutle sitten eagle jne
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #72 : 11 Maaliskuu, 2013, 21:29:16 »
Mutta jos käytät muuta radiota niin käytät myös sen vastaanotinta ja koska aivoina on tavalinen naza niin en näe mitään ongelmaa käyttää 2,4 .

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Re: Dji Phantom
« Vastaus #73 : 11 Maaliskuu, 2013, 21:39:54 »
Juu tää siis koski rtf mallia.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa harhag

  • Opetteleva torppari
  • **
  • Eka kopteri 1986 hirobo shutle sitten eagle jne
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #74 : 11 Maaliskuu, 2013, 21:47:25 »
Hmm taisin ymmärtää väärin. Puhuitko videolähetimestä

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Kiinalainen Phantom 250

Aloittaja Harza72 Kloonit

5 Vastauksia
4530 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Heinäkuu, 2009, 21:42:02
kirjoittanut Hermis
6 Vastauksia
5522 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Helmikuu, 2013, 09:24:29
kirjoittanut kaardian
30 Vastauksia
61884 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Heinäkuu, 2018, 13:11:36
kirjoittanut Simo_M
0 Vastauksia
2235 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Tammikuu, 2017, 15:28:12
kirjoittanut jaska.t
1 Vastauksia
3120 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Tammikuu, 2017, 12:36:05
kirjoittanut Makke76