Kirjoittaja Aihe: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset  (Luettu 88138 kertaa)

Poissa supaman

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #25 : 15 Tammikuu, 2012, 15:41:01 »
Herrapa kattoo mistä kohti sinun 600ESP:issä tai 450:ssa tulee sieltä pyörivän kannun päästä ne johdot :D
No nii tais siinä viissatkun eka motissa vuosia sitte olla ne piuhat eri päässä.
;D Katos kerpele!
Mulla oli vanhemalla motilla ESP niin siitä jääny vissiin muistikuva..
Esky Belt cp V2(arkistoitu)
Align T-Rex 450 PRO FBL Align 3G
Aling T-Rex 600 ESP FBL with BeastX
TT Raptor 50T FBL with BeastX
Hitec Aurora 9

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #26 : 15 Tammikuu, 2012, 15:57:09 »
Toinen lavanpidin on niin tiukka että maassa alka hirveä ravistus ku kokeilin jollai 5% pyörittää. Se on kyllä oikeasti ihan liian jäykkä ku voimalla joutuu vääntää lapaa siinä. Soft start on myös niin loistava, että lavat ei meinaa ehtiä mukaan eli kentällä varmaan laitetaan sitte aina kädellä pyörimää ja sitte vasta kaasulla.  :D Kuinkahan vaan tuota lavanpidintä avartais. On sen verran jykevää että ei pihdeillä väännetä eikä kyllä muutenkaa tuommosta paikkaa ruveta pihdeillä heikommaks vääntämään. Tässäpä se HK pääsi nyt näyttämään kyntensä näköjään.

Poissa akkuh

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Jäsen n:o 43
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #27 : 15 Tammikuu, 2012, 16:04:27 »
Toinen lavanpidin on niin tiukka että maassa alka hirveä ravistus ku kokeilin jollai 5% pyörittää. Se on kyllä oikeasti ihan liian jäykkä ku voimalla joutuu vääntää lapaa siinä. Soft start on myös niin loistava, että lavat ei meinaa ehtiä mukaan eli kentällä varmaan laitetaan sitte aina kädellä pyörimää ja sitte vasta kaasulla.  :D Kuinkahan vaan tuota lavanpidintä avartais. On sen verran jykevää että ei pihdeillä väännetä eikä kyllä muutenkaa tuommosta paikkaa ruveta pihdeillä heikommaks vääntämään. Tässäpä se HK pääsi nyt näyttämään kyntensä näköjään.
Oisko mitään ohentaa lapaa hiomalla esim. vesihiomapaperilla. Ootko varma, että vika on lavanpitimessä, eikä lavoissa?
[T-REX 500 Airwolf-skaalakori, MICROBEAST PLUS], [T-REX 500 UH-1N Marine Rescue, MICROBEAST PLUS],  [T-REX 450 Pro Combo, A-109 skaala nelilapanupilla, Spektrum AR7210BX] [T-REX 250 BEASTX DFC, F3C-fuselage "Tohtorin ex. rääpäle"]
[BLADE mSR] [BLADE mSR MD500] Spektrum  DX7, Phoenix RC.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #28 : 15 Tammikuu, 2012, 16:25:31 »
Oisko mitään ohentaa lapaa hiomalla esim. vesihiomapaperilla. Ootko varma, että vika on lavanpitimessä, eikä lavoissa?

Tosiaan liian hätäisiä johtopäätöksiä. Pitääpä tönärillä mitata lavat ja lavanpitimet. Pitää kyllä vilkaista lapojen tasapainokin samalla. Tässäpä nyt kuitenki valmis HK ja vieressä Rekkula 450. Nyt ku muutaman päivän on hypistelly pelkkää 500 kokosta konetta niin onpas tuo 450 SIRO ja PIENI!  ;D Runkoki niin kapea ja ohut ja kone niin kevyt ja kaikki osat niin hentoa.

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #29 : 15 Tammikuu, 2012, 16:56:58 »
Nyt ku muutaman päivän on hypistelly pelkkää 500 kokosta konetta niin onpas tuo 450 SIRO ja PIENI!  ;D Runkoki niin kapea ja ohut ja kone niin kevyt ja kaikki osat niin hentoa.

Poro on kyllä läski. Siinähän leveempi runko kuin X5:ssa (tais olla joku 1,5mm).

Oma HK500 kasailu alkoi tänään sähköjen kokeilulla runkoa odotellessa. Kaikki servot toimi ja nopariakin sain vähän ohjelmoitua. On kyllä ärsyttävä tuo Turnigy 85A noparin ohjelmointi, kerrallaan voi ohjelmoida vain yhden kohdan ja sitten aloitetaan alusta. Ja sitten en tajua miten tuo jarru ohjelmoidaan päälle/pois kun siinä on vain yksi kohta. No toivotaan että se on vakiona pois. Toeh, mitkä asetukset laitoit tuohon? Ei välttämättä ollut huono idea sen ohjelmointikortin hankinta  :D Soft start hieman alussa tosiaan potkaisee mutta eiköhän tuon kanssa pysty elämään, lentelin MiniTitanilla ilman soft starttia monta kymmentä lentoa ennenkuin ohjelmoin sen päälle.

Huomatkaa kuvan moottorissa oleva CE-tarra  ;D

Edit: Nopari kuumeni aika reilusti jo tuossa pöydällä, lieneeköhän BEC sittenkin lineaarista mallia vaikka toisin väitetään..

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #30 : 15 Tammikuu, 2012, 17:14:40 »


Huomatkaa kuvan moottorissa oleva CE-tarra  ;D

No tuo CE tarkoittaa tietty China Export..  ;D

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #31 : 15 Tammikuu, 2012, 17:38:00 »
Täälläkin äimistellään nelipuokin ja viissatkun kokoeroa... Päinvastoin kuin njs:llä, mulla on runko, mutta sähköt vielä matkalla :) -Jos nopari lämpiää jo pöydällä, minä olisin hiukan huolissani. Onneksi omasta sälävarastosta löytyy irtobecci ;)

Juu noita HK:n lapoja on saanut useammankin kerran hioa ohuemmaksi, että sopii lavanpitimeen.

Mutta mukava seurata Toehin projektia/esimerkkiä, hyvin etenee!
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #32 : 15 Tammikuu, 2012, 17:45:36 »
Täälläkin äimistellään nelipuokin ja viissatkun kokoeroa... Päinvastoin kuin njs:llä, mulla on runko, mutta sähköt vielä matkalla :) -Jos nopari lämpiää jo pöydällä, minä olisin hiukan huolissani. Onneksi omasta sälävarastosta löytyy irtobecci ;)

Juu noita HK:n lapoja on saanut useammankin kerran hioa ohuemmaksi, että sopii lavanpitimeen.

Mutta mukava seurata Toehin projektia/esimerkkiä, hyvin etenee!

Jep, kylla 500 tuntuu isolta 450 jalkeen.. vois sanoo etta 2 kertaa suurempi vaikka pituus ei ookkaan 2X..

.. mutta kylla se taas pienelta nayttaa 700sten vieressa.

Mainio koko mielestani!

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #33 : 15 Tammikuu, 2012, 18:33:29 »
Poro on kyllä läski. Siinähän leveempi runko kuin X5:ssa (tais olla joku 1,5mm).

Oma HK500 kasailu alkoi tänään sähköjen kokeilulla runkoa odotellessa. Kaikki servot toimi ja nopariakin sain vähän ohjelmoitua. On kyllä ärsyttävä tuo Turnigy 85A noparin ohjelmointi, kerrallaan voi ohjelmoida vain yhden kohdan ja sitten aloitetaan alusta. Ja sitten en tajua miten tuo jarru ohjelmoidaan päälle/pois kun siinä on vain yksi kohta. No toivotaan että se on vakiona pois. Toeh, mitkä asetukset laitoit tuohon? Ei välttämättä ollut huono idea sen ohjelmointikortin hankinta  :D Soft start hieman alussa tosiaan potkaisee mutta eiköhän tuon kanssa pysty elämään, lentelin MiniTitanilla ilman soft starttia monta kymmentä lentoa ennenkuin ohjelmoin sen päälle.

Huomatkaa kuvan moottorissa oleva CE-tarra  ;D

Edit: Nopari kuumeni aika reilusti jo tuossa pöydällä, lieneeköhän BEC sittenkin lineaarista mallia vaikka toisin väitetään..
Noh noh ei se Poro ny nii pullea oo.  ;D

Mulla ei kyllä hirveästi kuumene nopari jos vaan on pöydällä ja servoja pyörittelee. Pientä lämpöä tuntu, mutta ei se kuumana käy.

Se ohjelmointikortti oli kyllä tosi hyvä sijotus.  :D Piuha kiinni ja kerralla sai vetää kaikki 9 asetusta kohtiillee. Yhen aiemman HK noparin ohjelmoin justiin noin yks kerrallaa nii tähän ny sitte otin tämän.

Tossa on tuo mitkä mun noparissa on. Sulkeissa se numero, että monesko vaihtoehto se siellä listalla on.

1. Battery Type (2) Lipo Battery

2. Braking (1) Soft

3. Motor Timing (1) Auto Timing

4. Start Acceleration (1) Very Soft

5. Cut Off Voltage Threshold (1) 2.8V 50%

6. Low Voltage Cut Off Type (1) Reduce Power

7. Motor Reverse (1) Positive (no täähän nyt on se ja sama ku kääntää piuhat mielummi ku rupee tota piippailee)

8. Governor Mode (1) RPM (off)

9. Reo Type (1) 8K (tästä en kyllä oo varma mikä tää sitte o? oletuksena oli tuo 1 muistaakseni)


Koita sitä moottoria jos saat vähän jossain pysymään kiinni nii laita vähä kierroksia ja päästä kaasu. Jos se samantien *NIIIII* *TSIP* jumittaa ittensä nii siinon jarru päällä. Oletuksena se ei pitäs olla.

On tää 500 kyllä jämpti ja mainio koko! Oli mukava kasata ku yksinkertasesti tuonne runkoon vaan mahtu laittamaan tavarat sisään eikä tarvinu väännellä. Periaatteessa rungon kumpaakaan levyä ei tarvi irrottaa ja on mahdollisuus saada kone kasaan. Taaempi nupin servo tosin tarvii sillon L mallisen avaimen. Mulla on nuo pitkät Hudy avaimet nii oikeastaan sen takia piti ottaa toinen kylki irti. Samalla kuitenki laitoin moottorin kiinni ku kyljen irrotin ku se sinne näppärästi meni. Kyllä mä vielä kuvia tungen koneen eri koloista ja paikoista jahka tutkailen, säätelen ja kuvailen.

E: Kuinkahan vaan njs kauhistuu jos se Poroki muka on läski, ku näät ton 500 rungon.  :D
« Viimeksi muokattu: 15 Tammikuu, 2012, 18:37:34 kirjoittanut Toeh »

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #34 : 15 Tammikuu, 2012, 20:36:58 »
Mulla ei kyllä hirveästi kuumene nopari jos vaan on pöydällä ja servoja pyörittelee. Pientä lämpöä tuntu, mutta ei se kuumana käy.

Täytyy vielä kokeilla ilman moottoria. Säätelin noparia ja tiedä sitten miten sellainen rasittaa noparia..

E: Kuinkahan vaan njs kauhistuu jos se Poroki muka on läski, ku näät ton 500 rungon.  :D

En kauhistu, hyvä vaan että on tilaa :)

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #35 : 15 Tammikuu, 2012, 21:43:52 »
Mietin tuota takapainoisuutta, että Turnigy 2650mAh 6S 40C on 468g ja Turnigy 3000mAh 6S 40C 522g, riittäisköhän tuo korjaamaan ongelmaa?

Mun kahden 3S akun yhteispaino on 380g tietämissä, ei kuulosta lupaavalta.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #36 : 15 Tammikuu, 2012, 21:49:29 »
Eipä taida toi isompi akku mahtua kopan alle..

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #37 : 15 Tammikuu, 2012, 21:58:07 »
Kyllä noita 3000mah akkuja jengi käyttelee, tosin tiukkaa tekee canopyn laitto mutta mahtuu.

Paljoahan ei eroa ole mitoissa:
3000mah: 146 x 42 x 41mm
2650mah: 146 x 42 x 37mm

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #38 : 15 Tammikuu, 2012, 21:59:37 »
Ok. Mulla vain teki tosi tiukkaa jo toi 2650..

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #39 : 15 Tammikuu, 2012, 22:20:34 »
Ok. Mulla vain teki tosi tiukkaa jo toi 2650..

Näköjään jotkut on myös laittanut tuota akkutelinettä alemmaksi niin on mahtunut vaikka 3300mah lipo.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #40 : 15 Tammikuu, 2012, 22:24:08 »
Mä laskin jo tolle 2650:selle.. Ahdas se vain oli. Ehkä siinä punaisessa kopassa oli lasikuituista vähemmin tilaa..  ???
« Viimeksi muokattu: 15 Tammikuu, 2012, 22:27:50 kirjoittanut Dutchman »

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #41 : 15 Tammikuu, 2012, 22:45:28 »
Ainaki tuohon keltaiseen Kiinan canopyyn 2650mah menee helposti sisään ja 3000mah mahtuisi varmaan myös. Mutta tuohan on tosiaan oikeen custom handmade pro. Ite sai reijätki tehä mieleiseensä kohtaan. Aito alikili voi olla tiukempi. Ainaki 450 pro canopyn saa oikeen venyttää 2200mah akun ympärille.

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #42 : 15 Tammikuu, 2012, 23:02:36 »
ja 450 porossa se on perin juurin kettuimaista, justiin tänään manasin kun kävin lennättämäs ja ne kumit plumpsahteli akun vaihdon yhteydessä pois paikaltaan  ;D

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #43 : 16 Tammikuu, 2012, 20:27:29 »
Siinäpä vähän tämän "sisälelun" soft startin esittelyä ja kierrättelyä. Tähän vois sanoa kliseen "älkää kokeilko kotona".

Ei tarvi sanoa miten typerää tuo on tietoisesti testasin typerässä paikassa ja ite seisoin toisessa huoneessa ja kurkin nurkan takaa.  :-X

Komeat päryytykset lähti lavoista ku löi plussakulmia. Hirväen epätasapainoset lavat ja teippiä sai kunnolla pistää. Rajua täryytystä myös näyttäisi olevan, mutta kierroksilla vähän vähenee. Huomenna jos vaan jaksan/ehdin niin säädän vielä nolla kulmat keskelle ja muutenkin kulmat oikeiksi.


Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #44 : 21 Tammikuu, 2012, 13:55:09 »
Pitäs varmaan keksiä jotku apujalakset tohon ja lähteä kokeilemaan heti ku uskaltaa.  ;D Jumatsuikeli mitkä äänet! Säädin nupin ja kokeilin vähän tossa pyöritellä. *iuuuiUIIIIIII* alottaa moottori ja sitte lähtee matala *PÖRRRRRRRRRRRRRR* voimistumaan lavoista. On kyllä hienot äänet! Johtuu varmaan osaks vähän kiinan lavoistaki.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #45 : 21 Tammikuu, 2012, 17:27:26 »
Ohop ohop kävin isälle näyttämässä HK:ta ja testi käytettiin vähän maassa. Perä kääntyi alaviiston osottamaan. Onneks huomattiin maassa! Ekana tuli mieleen että pakkanen kutisti putkea ja päästi perän pyörähtämään tämän takia. Perä siis purettavaks ja tutkaillaan että mitä sieltä puuttuu välistä.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #46 : 21 Tammikuu, 2012, 19:04:39 »
Ohop ohop kävin isälle näyttämässä HK:ta ja testi käytettiin vähän maassa. Perä kääntyi alaviiston osottamaan. Onneks huomattiin maassa! Ekana tuli mieleen että pakkanen kutisti putkea ja päästi perän pyörähtämään tämän takia. Perä siis purettavaks ja tutkaillaan että mitä sieltä puuttuu välistä.
Mulla tapahtui muinoin samanlainen juttu ekoissa testeissä kentällä. Otin neulaviilan käteen ja avarsin sitä koko perän halkiota että sen saisi kireämmälle. Vääntelyt loppui siihen.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #47 : 21 Tammikuu, 2012, 19:06:33 »
mä oon kiepauttanu pari kierosta pakkausteippiä putken ympärille ja kiristäny sitte ni on niin kireä ettei varmasti liiku mihinkään!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #48 : 21 Tammikuu, 2012, 19:11:53 »
Saiskohan sinne tehtyä reiän ja jonku sokan laittas väliin nii ei pyöris. Uskomatonta että 500 perässä ei oo sitä reikää ja nyppylää niinku 450 PRO:n perässä on. 450 Pro perä ei kyllä luista mistään mutta jos luistaa nii se on putken etupäästä.

E: Siis että kaikki ymmärtää perä putki ei pyörähtänyt vaan PERÄN KONEISTO JA POTKURI kääntyivät putken päällä. Tää on vissii sitä HK:ta itseään.  :D
« Viimeksi muokattu: 21 Tammikuu, 2012, 19:15:41 kirjoittanut Toeh »

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #49 : 21 Tammikuu, 2012, 19:15:12 »
Saiskohan sinne tehtyä reiän ja jonku sokan laittas väliin nii ei pyöris. Uskomatonta että 500 perässä ei oo sitä reikää ja nyppylää niinku 450 PRO:n perässä on. 450 Pro perä ei kyllä luista mistään mutta jos luistaa nii se on putken etupäästä.

muista että se on kiinalainen :D aidossa on kyllä reikä ;)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
114 Vastauksia
50805 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Lokakuu, 2009, 09:43:31
kirjoittanut kamakaze
9 Vastauksia
5987 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Marraskuu, 2009, 12:26:46
kirjoittanut znake
22 Vastauksia
17666 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Maaliskuu, 2015, 11:26:52
kirjoittanut elvis
1 Vastauksia
8750 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Kesäkuu, 2015, 20:02:03
kirjoittanut Koippa