Kirjoittaja Aihe: Hobby World Corp -konversiokitti  (Luettu 17858 kertaa)

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Hobby World Corp -konversiokitti
« : 21 Joulukuu, 2011, 14:34:14 »
Jossain välissä on markkinoille näemmä pulpahtanut taas uusi gasser-konversiokitti. Ainakin Century myy sangen järkevään $375 hintaan. Aavistuksen kalliimpi siis kuin Helibug, mutta myös huomattavasti monimutkaisempi. Ehkä jopa liian? Joka tapauksessa lopputuote on kompaktimman kokoinen, lähinnä ilman tuuletinta ja vetokäynnistystä olevan moottorin ansiosta.

http://www.helifreak.com/showthread.php?t=328029

http://www.centuryheli.com/products/upgrades/HWtrex/CN1360/index.html?currentid=755

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Hobby World Corp -konversiokitti
« Vastaus #1 : 21 Joulukuu, 2011, 14:55:34 »
Olipas mahtavasti tehty buid thread tuolla Helifreakissä. Toi tankki on hauskan pieni :D.
Puutuu lennossa tosin aika paljon.

-


Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Hobby World Corp -konversiokitti
« Vastaus #2 : 21 Joulukuu, 2011, 18:15:03 »
Joo, aivan esimerkillinen rakennusselostus! Ja kuvatkin kuin suoraan kaupan kataloogista. Sehän noissa gassereissa on, että tehoa ei riitä tiukkaan tempoiluun. Katsotaan jos ensi kesänä kuitenkin riittäisi jonkinlaiseen sporttiin... :)

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Hobby World Corp -konversiokitti
« Vastaus #3 : 21 Joulukuu, 2011, 18:40:59 »
Joo, aivan esimerkillinen rakennusselostus! Ja kuvatkin kuin suoraan kaupan kataloogista. Sehän noissa gassereissa on, että tehoa ei riitä tiukkaan tempoiluun. Katsotaan jos ensi kesänä kuitenkin riittäisi jonkinlaiseen sporttiin... :)
MIkäs on se kriteeri kopterin kunnon 3d riepotteluun mitä moottorin teholta vaaditaan?
Mulla oli mopossa suunilleen 6hv 50cc tilavuudella (kaverini mittas ne tehot faijansa motocross pajan penkissä moottorin ollessa irti). Siinä ei ollut juurikaan ala vääntöä, mutta kun päästiin teho alueelle, niin sitten mentiin lujaa  ;). Tämä siis 2T bensalla.
Eikös siinä Zenoahin pannussa ole suunilleen 23cc? Jos ylläolevaa käyttää laskukaavana, niin pitäis siitä Zenoahista sitten saada 2-3hv? Ala vääntö siitä tulis varmasti puuttumaan kylläkin ja vaatis varmaan oikein mitoitetun 'tehoputken'.
Eikös tota 'riepottelua' lennetä kuitenkin aika kapealla kierrosalueella? Jos kyllä, niin saattais toimiakkin.
Jokpäiväisessä ajossa mun Motori Minarellissa meni kylläkin mäntä noin 2kk välein (yksi vanha vielä muistona) ;D
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Hobby World Corp -konversiokitti
« Vastaus #4 : 21 Joulukuu, 2011, 18:53:33 »
Tehot on viritetyissä bensakoneissa suunnilleen nitron tasolla, mutta kopteri painaa noin kilon enemmän. Siksi gasserit liikkuvat taivaalla hieman.. hmm.. arvokkaammin. :)

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Hobby World Corp -konversiokitti
« Vastaus #5 : 21 Joulukuu, 2011, 19:02:38 »
MIkäs on se kriteeri kopterin kunnon 3d riepotteluun mitä moottorin teholta vaaditaan?
Mulla oli mopossa suunilleen 6hv 50cc tilavuudella (kaverini mittas ne tehot faijansa motocross pajan penkissä moottorin ollessa irti). Siinä ei ollut juurikaan ala vääntöä, mutta kun päästiin teho alueelle, niin sitten mentiin lujaa  ;). Tämä siis 2T bensalla.
Eikös siinä Zenoahin pannussa ole suunilleen 23cc? Jos ylläolevaa käyttää laskukaavana, niin pitäis siitä Zenoahista sitten saada 2-3hv? Ala vääntö siitä tulis varmasti puuttumaan kylläkin ja vaatis varmaan oikein mitoitetun 'tehoputken'.
Eikös tota 'riepottelua' lennetä kuitenkin aika kapealla kierrosalueella? Jos kyllä, niin saattais toimiakkin.
Jokpäiväisessä ajossa mun Motori Minarellissa meni kylläkin mäntä noin 2kk välein (yksi vanha vielä muistona) ;D

Vertaappa tota paria heppaa 700 sahkon kymmeneen heppaan...

Gassereita tehdaan toisiin tarkoituksiin...

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Hobby World Corp -konversiokitti
« Vastaus #6 : 21 Joulukuu, 2011, 19:15:32 »
Vertaappa tota paria heppaa 700 sahkon kymmeneen heppaan...

Gassereita tehdaan toisiin tarkoituksiin...
700 sähkössä 10 pollea!!! Huh-huh, olinpas taas hakoteillä ::)
Noh, se mopokausi tapahtuikin silloin esihistorialliseen aikaan kun autotkin olivat rautaa (ruostunutta ;) ).
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Hobby World Corp -konversiokitti
« Vastaus #7 : 21 Joulukuu, 2011, 19:46:19 »
hmmm... mihis toi 10hp riittää, aattelin X7:kaan laittaa sen scorpionin pannun missä 10Kw piikkinä (kyllä vähempikin riittäis, mutta ei kai se siellä reservissä haittaa ::));D
Siinä nitrossa (700N, YS 91SR) taitaa olla joku 2,5kw tai jotain sinne päin :)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Hobby World Corp -konversiokitti
« Vastaus #8 : 22 Joulukuu, 2011, 09:39:28 »
hmmm... mihis toi 10hp riittää, aattelin X7:kaan laittaa sen scorpionin pannun missä 10Kw piikkinä (kyllä vähempikin riittäis, mutta ei kai se siellä reservissä haittaa ::));D
Siinä nitrossa (700N, YS 91SR) taitaa olla joku 2,5kw tai jotain sinne päin :)

kummalle se x7 nyt tulee? sulle vai Nikolle? PS. mulla on sellanen 10KW scorppari tossa pöydällä oottelemassa :D tehoa kun ei koskaan ole liikaa! tai ehkä sitte ku vehkeet räjähtää idle vivusta ;D se mitä olen itse nähnyt gassereita ilmassa (en kylläkään kovin montaa kertaa) on tehon tuotto aivan surkeaa mihinkään temppuiluun :-\ kukin tyylillään ja oppiipahan sitä pitch managementtia :D

tässä on kuitenkin otettu selvä askel ku on se täysin kuolleena painona toiminu vetokäynnistin poistettu (miksi valmiiksi läskissä kopterissa pitäis olla edes sellanen :D )
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Hobby World Corp -konversiokitti
« Vastaus #9 : 22 Joulukuu, 2011, 11:49:59 »
Molemmille ;D setupit alkaa oleen selvillä, kohta vaa hiirikäsi tilausnapille ;D

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Hobby World Corp -konversiokitti
« Vastaus #10 : 22 Joulukuu, 2011, 17:06:08 »
OS 91HZ-R teho näytti olevan 3.4hp ja painoa moottorilla 625g ilman änkkäriä. Oneill brothersien Zenoah full mod 27.2cc motista olivat ottaneet ilmoituksen mukaan 7.5hp ulos. Painoa tuon kokoiselle moottorille on annettu 1.52kg, eli yli puolet enempi kuin ossissa, mutta mahtaako teho/painosuhde olla lähellä samaa? Käsittääkseni vääntö olisi bensavärkissä parempi. Luulisi että tuollaisella virimotilla olisi originaali-Zenoahia paljon paremmat 3D-ominaisuudet, ketä niitä gassereihin ikinä kaipaakin..

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2265 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Kesäkuu, 2008, 11:02:47
kirjoittanut mnentwig
0 Vastauksia
2117 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Helmikuu, 2010, 09:21:27
kirjoittanut JCA
6 Vastauksia
4956 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Elokuu, 2017, 16:14:08
kirjoittanut Dutchman
0 Vastauksia
1718 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Maaliskuu, 2016, 17:12:44
kirjoittanut Makke76
1 Vastauksia
2345 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Tammikuu, 2019, 00:40:15
kirjoittanut aprepo