Kirjoittaja Aihe: Miten olette oppineet lentämään?  (Luettu 38499 kertaa)

Poissa samulil

  • Opetteleva torppari
  • **
Miten olette oppineet lentämään?
« : 28 Lokakuu, 2011, 18:25:57 »
Miten lentämistä oikein opetellaan? Onko kyse vain lentotunneista?

Kopterin leijuttelut onnistuu ja sivuliu'ut korkeallakin, mutta koneen perän on syytä aina osoittaa ohjaimen suuntaan. Muuten lähtee käsistä heti.

Puuttuuko multa jokin geeni, vai miten näistä lähtökohdista voisi opetella oikeaa lentämistä? Varmaan yrittämisen kautta se onnistuisi, mutta kopteri tulisi maahan aika monta kertaa sitä harjoitellessa.

Miten olette itse päässeet tästä siihen vaiheeseen, että voi sanoa lentävänsä konetta?

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Miten olette oppineet lentämään?
« Vastaus #1 : 28 Lokakuu, 2011, 18:35:43 »
Walkeran pikkuisella CB100:sella opettelin.
Se oli vaikeaa. Ja kun leijuttelu onnistui perä itseenpäin jotenkuten, niin siitä sitten nokkaa pikkuhiljaa kääntää enemmän ja enemmän sivulle kun homma edistyi. Varmaan tuhansien torppien jälkeeen alkoi sujua leijutus nokka itseenpäinkin.
Sitten sama homma vähän isommalla muuttuvalapakulmaisella Walkeran 4G6:sella ja taas piti opetella uudestaan ;D
Tää ei vaadi kuin kärsivällisyyttä.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Miten olette oppineet lentämään?
« Vastaus #2 : 28 Lokakuu, 2011, 18:41:40 »
Miten lentämistä oikein opetellaan? Onko kyse vain lentotunneista?
Jaa-ah simua simua simua siitä se lähtee,siinä oppii suunnat ja tikkujen toiminnot.
Mitä enemmän lentotunteja niin kaipa siitä jotain takaraivoon jää.
Ite en hirveesti simuttele,mutta enpä osaa viä lentää ;D
Kopterin leijuttelut onnistuu ja sivuliu'ut korkeallakin, mutta koneen perän on syytä aina osoittaa ohjaimen suuntaan. Muuten lähtee käsistä heti.
Aivan normaali ilmiö,ite kans viä mennään nokka edellä puuhun :D
Puuttuuko multa jokin geeni, vai miten näistä lähtökohdista voisi opetella oikeaa lentämistä? Varmaan yrittämisen kautta se onnistuisi, mutta kopteri tulisi maahan aika monta kertaa sitä harjoitellessa.
Kaikilta meiltä jokin geeni puuttuu ;)
Simun kautta helpottaa kummasti mennä eteenpäin(kullan arvoista harjoittelua vaikka välillä tympii)suosittelen ostoa jos et viä omista.
http://www.kopterit.net/index.php?topic=14072.0(erinomainen simu,luultavasti kaikilla ja hinta kohillaan,kysy jos ei oo viä menny)
Miten olette itse päässeet tästä siihen vaiheeseen, että voi sanoa lentävänsä konetta?
Simua vaan tarpeeks ja monta real life torppia niin pikku hiljaa voi ruveta sanoo et äijä lentää 8)
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Miten olette oppineet lentämään?
« Vastaus #3 : 28 Lokakuu, 2011, 19:44:50 »
Lennättämällä...
Nada

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Miten olette oppineet lentämään?
« Vastaus #4 : 28 Lokakuu, 2011, 19:52:15 »
Sama vika täälläkin, alussa tuntui ettei edisty mihinkään... "Päätä seinään" vaan sitkeästi. Ilta lienee teoriassa parasta harjoitteluaikaa, päänuppi on siitä jännä että nukkuessa kytkökset vahvistuu synapseissa.

Alkutekijöissä täälläkin ollaan, mutta välillä leijuttelu oikealla kopulla antaa motivaatiota simutteluun (jota tulee vieläkin tehtyä liian vähän).
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Miten olette oppineet lentämään?
« Vastaus #5 : 28 Lokakuu, 2011, 20:06:24 »
Minulle taas on kerrottu että aamulla ihminen oppii parhaiten. Ja toimii minulla.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Miten olette oppineet lentämään?
« Vastaus #6 : 28 Lokakuu, 2011, 20:11:26 »
Puuttuuko multa jokin geeni
Samaa olen miettinyt itsekkin, taivaalla ei orientaatio vaan toimi. Simussa tätä ongelmaa ei ole ja tästä tulee melkoinen epävarmuustekijä kun lentää oikeaa konetta. Eikä ole mitään muutakaan ilmailukokemusta..

Miten olette itse päässeet tästä siihen vaiheeseen, että voi sanoa lentävänsä konetta?
Olen tullut kokeilleeksi erinäisen määrän kopuja matkan varrella. Pienempää ja isompaa kiinteäsiipisistä: hyviä koneita orientaationhahmoituksee n, mutta varsinki pienet ei käytännössä ulkona menesty. Mutta halpoja lentää ja korjata kun eivät juuri mene rikki. CP-kopuista 250, 450: lentävät hyvin ja liukkaasti mutta torppi tarkoittaa aina pajaa ja osien haalintaa. Viimeisimpänä mCP-X, ehkäpä paras reenikone tähän mennessä minulle: lentää hyvin pihalla eikä oo torpeista moksiskaan. Paritkyt torppia ja koppa taitaa olla ainut kärsinyt.

Lennättämällä...
Samaa mieltä. Kysymys nyt onkin että miten sitä kokemusta saadaan kerättyä. Itselläni vastaus näyttäisi olevan tuo micro 3d-kopu simun lisäksi.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Miten olette oppineet lentämään?
« Vastaus #7 : 28 Lokakuu, 2011, 20:30:34 »
simua niinkun joku jo totesi ei voi liikaa lentää!

aina kun tuntuu kotona että on tylsää niin simu tulille ja veivaamaan vaikka sitten pienissä pätkissä...
siitä kertyy tiimaa joka on täysin korvaamatonta oppimisen kantilta!

kukaan ei osaa lentää kopteria syntyessään ja opettelu vaatii paljon harjotusta... oikealla pelillä ei uskalla eikä kannata koittaa uutta vaan hoitaa homman simulla selkärankaan ja nauttii sitte sillä oikeella kepakolla.

vaikka kuinka osaa jo lentää niin simutuksen vähentäminen näkyy heti epävarmuutena ja siinä ettei uusia juttuja lentoon juuri tule...

(jo opittuja temppuja tottakai voi pitää yllä myös lentämällä sitä oikeaa kepakkoa...)


moni ei jaksa simua lennellä mutta sitä kannattaa kokeilla koska se voikin olla ja on jopa ihan hauskaakun huomaa oppivansa uutta ;)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Miten olette oppineet lentämään?
« Vastaus #8 : 28 Lokakuu, 2011, 20:52:10 »
En osaakaan, edes leijuttaa ;D Mutta vielä lyhyempiä olis pomput ilman simua. Sitä siis lisää ettei tarvitse oikeaa liikaa hajottaa. Asiahan on niin että ilman simua vois tulla niin paljon enemmän romua että turhautuminen olis todellinen uhka.

Poissa samulil

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Miten olette oppineet lentämään?
« Vastaus #9 : 28 Lokakuu, 2011, 21:07:48 »
Alkuperäinen:

Kiitos vastauksista. Erittäin hienoa kuulla, etten ole ainut toistaitoinen.

Mutta sitten erittäin hyvä kysymys. Mitä tarvitsen simulaattoria varten? Mulla on mankka, jossa on opetusportti. Toisekseen minulla on tietokone. Oletettavasti tarvitsen jonkinlaisen piuhan mankan ja koneen välille. Se järjestyneen. Mutta enkö siis selviä pelkällä tietokoneohjelmistolla, vai tarvitsenko simuttelua varten toisen ohjaimen?

Jos tarvitsen sitä varten toisen ohjaimen, joka maksaa 0,1Ke, niin simuttelut jää kyllä siihen. Reaalikopua on halvempi romuttaa...

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Miten olette oppineet lentämään?
« Vastaus #10 : 28 Lokakuu, 2011, 21:17:52 »
Riippu mikä ohjain sulla on. luultavasti tarvit ohjelman ja kaapelin. Esim:
http://www.trex-store.com/phoenix-simulaattori-versio-p-807.html

Ite karsastin piiitkään simun ostoa. Yritin välttää koko laitoksen hankkimista, kun se ei kiinnosta pätkääkään.
Nyt sitten jokin aika takaperin ostin sen ja olen yrittänyt lennellä sillä edes pari minuuttia päivässä. Vaikka tuokaan aika ei ole toteutunut niin,
selkeästi on tullut edistystä jota en olisi mitenkään saavuttanut ilman tympeetä simuttamista.
Nyt oikeat lennotkin tuntuu mukavammalta.
Osta se simu. Jos se maksaa tuon satkun eikä sitten mitenkään se kiinnostakkaan, niin siitä saa melkein omansa pois myymällä se täällä foorumilla. (n.70€)
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Miten olette oppineet lentämään?
« Vastaus #11 : 28 Lokakuu, 2011, 21:18:47 »
Mutta sitten erittäin hyvä kysymys. Mitä tarvitsen simulaattoria varten? Mulla on mankka, jossa on opetusportti. Toisekseen minulla on tietokone.
Suurin osa mankoista käy suoraan ohjaamaan simua. Siis pelkän piuhan tarvitset. Helpottais toki jos tietäisi millainen mankka on kyseessä niin ei tarvitse arvailla :D

Omasta kokemuksesta lisään: älä sorru ilmaisiin simuihin. Niitäkin on ja toimivat kyllä mutta realismi ja sitä kautta hyöty... no jaa :(
Itse vaihdoin siihen ainoaan ja oikeaan eli Phoenixiin ja johan muuttui homman mielekkyys kertaheitolla.

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Miten olette oppineet lentämään?
« Vastaus #12 : 28 Lokakuu, 2011, 21:28:05 »
Tuolta PhoenixRC simu ( sisaltaa kaapelin) : http://www.trex-store.com/phoenix-simulaattori-versio-p-807.html

Riippuen sun mankasta, tuolta saa adapterin tai voit tietty ostaa SimStickin johon voit liittaa vastarin ja simutella langattomasti...

Poissa samulil

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Miten olette oppineet lentämään?
« Vastaus #13 : 28 Lokakuu, 2011, 21:35:10 »
Alkuperäinen:

Kiitos taas erittäin nopeista ja asiantuntevista vastauksista! On kiva kun saa olla rehellisesti tumpelo, eikä tarvii näytellä!

Mankka on erittäin laadukas Turnigy 9x. (En kehdannut ensin edes sanoa) Eli perus halpisklooni.

Olen tietysti laiska, kun kyselen täältä, enkä selvitä itse. Mutta saako tuon suoraan koneeseen kiinni? Ohjelmisto ei varmaankaan ole ongelma. Niitä saa luultavasti torrenttikaupasta edullisesti.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Miten olette oppineet lentämään?
« Vastaus #14 : 28 Lokakuu, 2011, 21:42:29 »
Alkuperäinen:

Kiitos taas erittäin nopeista ja asiantuntevista vastauksista! On kiva kun saa olla rehellisesti tumpelo, eikä tarvii näytellä!

Mankka on erittäin laadukas Turnigy 9x. (En kehdannut ensin edes sanoa) Eli perus halpisklooni.

Olen tietysti laiska, kun kyselen täältä, enkä selvitä itse. Mutta saako tuon suoraan koneeseen kiinni? Ohjelmisto ei varmaankaan ole ongelma. Niitä saa luultavasti torrenttikaupasta edullisesti.
Hyi hyi. Niitä saa myös käytettynä aika halpaan hintaan. Toki se kyllä noinki onnistuu. Jotku retaleet on kuulemma niin tehny.

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Miten olette oppineet lentämään?
« Vastaus #15 : 28 Lokakuu, 2011, 21:43:18 »
Saa kiinni. Mulla on sama laite eri merkillä(FlySky). Verticalhobbyn kaapeli toimii ;D

Sitäpaitsi, millä muulla luulet kenkään oppivan kuin kyselemällä muilta??? Ei se ole laiskuutta vaan viisautta ;D ;D


EDIT:
Hyi hyi. Niitä saa myös käytettynä aika halpaan hintaan. Toki se kyllä noinki onnistuu. Jotku retaleet on kuulemma niin tehny.
Ei kai kukaan noin tee? Hyi hyi tosiaan.
« Viimeksi muokattu: 28 Lokakuu, 2011, 21:49:39 kirjoittanut Luigi Cravatto »

Poissa samulil

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Miten olette oppineet lentämään?
« Vastaus #16 : 28 Lokakuu, 2011, 21:48:51 »
Alkuperäinen:

Hyi hyi. Niitä saa myös käytettynä aika halpaan hintaan. Toki se kyllä noinki onnistuu. Jotku retaleet on kuulemma niin tehny.

Auts. Tuo sattui. Onneksi minä en tee niin kuin nuo jotkut syntiset.

   Enköä muuten Elisan asiakkaana niin enää varmaan teekään!!!  ???

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Miten olette oppineet lentämään?
« Vastaus #17 : 28 Lokakuu, 2011, 21:51:53 »
No et ainakaan P...........aysta ;)

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Miten olette oppineet lentämään?
« Vastaus #18 : 28 Lokakuu, 2011, 21:52:11 »
Alkuperäinen:

Hyi hyi. Niitä saa myös käytettynä aika halpaan hintaan. Toki se kyllä noinki onnistuu. Jotku retaleet on kuulemma niin tehny.

Auts. Tuo sattui. Onneksi minä en tee niin kuin nuo jotkut syntiset.

   Enköä muuten Elisan asiakkaana niin enää varmaan teekään!!!  ???

Hyvä hyvä. Ei liitytä syntisten joukkoon.  ;)

Poissa katti

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Miten olette oppineet lentämään?
« Vastaus #19 : 28 Lokakuu, 2011, 21:52:37 »
Sinnikkyydellä ja harjoittelujja ja harhoittelulla. Aluksi harjoitusjalasten kanssa hyppyyttelyä, eka merkkipaalu oli kun akku oli tyhjä ja kopteri ehjä eli jos meinasi lähteä lapasesta niin sai jalaksille maahan ennen kuin tulee kaato. Seuraava merkkipaalu olikin että sai pidetyksi kopterin ilmassa koko akullisen, perä itseensä päin Hiljalleen siihen leijutukseen tuli varmuutta ja homma alkoi onnistua tuulessakin eli niin kuin joku täällä sanoi, tuuli on hyvä harjoitusvastustaja. Sitten seuraava vaihe olikin lähteä valloittamaan sitä 360 asteen ympyrää, ensiksi leijuttamaan aste asteelta enemmän kylki edellä ja aina jos meinasi lähteä lapasesta niin äkkiä perä itseensä päin, stabiloimaan lento ja taas uusi yritys. Hiljalleen sitä sitten kylki edellä menee siinä kuin perä itseensäpäin ja nokka itseensäpäinkin alkaa sujua.

EI kyse ole geeneistä vaan enemmänkin aivojen neuroverkon ohjelmoinnista , pitää vain yrittää oppia ajattelemaan helikopterin koordinaatistosssa. Kopteri on senverran vikkelä että kaiken pitää olla selkäytimessä. Jos ajattelee niin sitten kopterin saa käydä kaivamassa pellosta. Oli jonkinlainen ahaa elämys kun huomasi kopterin leijuvan nokka itseensäpäin tikku liikkui mutta aivot eivät ajatelleet. Minä en ole keksinyt mitään oikotietä muuta kuin harjoittelu ja taas harjoittelu. Onneksi kun perusteita alkaa osata kopteri harvemmin löytyy pellosta ja virheet onnistuu korjaamaan ilmassa.

En vielä sano osaavani lennättää, lisää varmuutta kaikkiin normaaleihin asentoihin, lentää kahdeksikkoa jne. Sitten vielä se suuri haaste oppia 3D lennätystä, siinä menee neuroverkon ohjelmointi taas uusiksi kun yrittää opetella lennättämään kopteria ylösalaisin, taitaa mennä monet lavat ja rattaat ennen kuin homma sujuu. hkä 100 akullista on lennätetty, en sitten tiedä montako pitää lennättää että voisi sanoa osaavansa. Jotenkin tuntuu että mitä tahansa osaa niin aina se "oikea osaaminen" siintää siellä kaukana tavoittamattomissa taivaanrannassa, tässä suhteessa kopteri ei ole poikkeus.

Itse olen käyttänyt Heli-X simua HobbyKingin kaapelilla kun se tuntuu olevan lähes ainoita jotka toimii Mac:issa ja Linuxissa. En sitten tiedä millainen AeroFly olisi, sen pitäisi kanssa toimia Macissa.
TBS Discovery pro, Tarot T810 (Arducopter, FPV)
TREX-500 2*HK450PRO-DFC
DA40-180 G1000 (kiinteäsiipinen)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Miten olette oppineet lentämään?
« Vastaus #20 : 28 Lokakuu, 2011, 22:05:40 »
Alkuperäinen:

Kiitos taas erittäin nopeista ja asiantuntevista vastauksista! On kiva kun saa olla rehellisesti tumpelo, eikä tarvii näytellä!

Mankka on erittäin laadukas Turnigy 9x. (En kehdannut ensin edes sanoa) Eli perus halpisklooni.

Olen tietysti laiska, kun kyselen täältä, enkä selvitä itse. Mutta saako tuon suoraan koneeseen kiinni? Ohjelmisto ei varmaankaan ole ongelma. Niitä saa luultavasti torrenttikaupasta edullisesti.

eipä tietääkseni onnistu fiiniksin kohdalla kun siinä on kopiosuoja hoidettu niin että siinä itse johdossa on purkki jonka softa sitte haluaa löytää ja ilman sitä ei kepakko lennä! kiinalaisella on tähänkin ratkasu eli feikki piuha mutta ilmeisesti toimii vaan ihan muinaisten phoenixin versioiden kanssa!

helpointa on kun maksaa sen satasen ja alkaa simuttamaan :) jos ei maistu niin ei tee isoa tappiota kun tosiaan 70e hintaan saa varmasti sen täällä myytyä eteenpäin!

päivitykset (uusia kenttiä ja lentolaitteita) tulee sitte ilmatteeksi eikä ne maksa mitään!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa samulil

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Miten olette oppineet lentämään?
« Vastaus #21 : 28 Lokakuu, 2011, 22:29:11 »
Alkuperäinen:

Kiitos taas vastauksista.

Ihmettelen teitä. Miksi olette täällä vastaamassa perjantai ehtoona jonkun idiootin typeriin kysymyksiin?
Mutta kiitollinen olen tästä uhrauksestanne!

Olen tuota sivuleijutusta koittanut itsekseni. Tänään mennyt neljä akullista, ja tuo puuskittainen sivutuuli on ollut erinomainen vastus. Luulenpa, että yritän jatkossa noita hermoverkkoja saada ojennukseen leijuttamalla kopteria sivuttain, mutta niin, että ohjain osoittaa saamaan suuntaan kopterin ohjaimen kanssa. Yllättäin vaikeaa sekin. Ehkä se siitä sitten lähtee.

Mitähän hyötyä ihmiselle olisi siitä, että osaa lennättää RC-kopteria 3D:nä? Tosi kiehtova taito, mutta yritäpä tehdä sillä vaikutus vaimoon..

Poissa Tuoppi

  • Seniori torppari
  • *****
    • Kopteri blogi
Vs: Miten olette oppineet lentämään?
« Vastaus #22 : 28 Lokakuu, 2011, 22:46:16 »
Lainaus
Mitähän hyötyä ihmiselle olisi siitä, että osaa lennättää RC-kopteria 3D:nä? Tosi kiehtova taito, mutta yritäpä tehdä sillä vaikutus vaimoon..

Pitää vaan olla oikeanlainen vaimo / tyttöystävä  ;D

Ja vastaus alkuperäiseen kysymykseen: Korjaamalla kopteria. Onneksi HK:ssa on kuitenkin suht halvat osat.
Kunnollinen treenaaminen pääsi vasta siten käyntiin kun sain useampia akkuja ja sen kautta kunnolla ilma-aikaa / lennätyskerta. Moon ehkä vähän hitaampi oppimaan kun muut :-). Ensimmäisen kerran uskaltauduin leijutuksesta kokeilemaan "lentämistä" kesäkuun alussa ja nyt menee nokka itseenpäin leijutus ja pystykäännökset ihan ok. Simulla mennään jo varovasti takaperin ja ylösalaisin. Ja tuohon on mennyt nyt n. 190 akullista (n.19h lentoaikaa) sekä jonkin verran simuttelua päälle.
Mutta eikös sitä sanota että lahjakkuus on 10 000h harjoittelua. Joten vielä muutama akullinen pitäisi taivaalla tyhjentää  :D
Kaljakombattikone. Durafly Tundra. Spectrum DX8.
rc-kopteri.blogspot.com/

Poissa hire

  • Opetteleva torppari
  • **
  • RC-Kopterit Ry #59
Vs: Miten olette oppineet lentämään?
« Vastaus #23 : 28 Lokakuu, 2011, 22:52:45 »
Vaikutusta emäntään on yritetty tehä mutta huonolla menestyksellä. Kerran annoin jopa kokeilla mcp x:sää. Pysy se noin 3 sekunttia taivaalla ja samalla hävisi se vähäinenkin kiinnostus :)
Itse vispiloitä harrastetuani noin 3 kuukautta paras apuri on ollut juuri tuo mcp x pikku kopu jonka ansiosta isommallakin on taivaslento alkanut jo auttavasti.
Simua olen tahkonnut aina kun kerkeän eli en juuri ollenkaa :)
Blade 130 X, T-REX 450 Sport, Kiinteäsiipisiä.....

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Miten olette oppineet lentämään?
« Vastaus #24 : 28 Lokakuu, 2011, 22:56:13 »
Joo ajakaas suoraan 500m ei onnistu multakaan ja olen jo 4v ajanu mutta vielä yritetään.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
14 Vastauksia
7730 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Elokuu, 2008, 02:49:37
kirjoittanut Jyri
16 Vastauksia
10573 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Heinäkuu, 2011, 20:57:30
kirjoittanut harrier46
18 Vastauksia
7340 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Syyskuu, 2008, 00:25:02
kirjoittanut Sammy
19 Vastauksia
15242 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Toukokuu, 2011, 14:28:08
kirjoittanut JCA
0 Vastauksia
2757 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Kesäkuu, 2014, 12:14:05
kirjoittanut mikek