Kirjoittaja Aihe: Mikä olisi paras simulaattori Mac:iin tai Linuxiin  (Luettu 4023 kertaa)

Poissa katti

  • Tavallinen torppari
  • ***
Mikä olisi paras simulaattori Mac:iin tai Linuxiin
« : 04 Heinäkuu, 2011, 12:57:27 »
Phoenix on täällä paljon kehuttu simu mutta ainakin sen pohjalta mitä olen lukenut, se ei kaiketi toimi Wine:n alla
vaan vaatisi virusboxin ( == Windows) asentamisen VirtualBoxin / VMWaren alle.

Eli, onko suosittuksia mikä olisi paras Macissa ja tai Linuxissa toimiva simu.

Olen käyttänyt Heli-X:ää, tuntuu ihan mukavalta, voisi harkita ihan kaupallisen versionkin ostamista
niin ei tarvitsisi olla demo-dialogia olla yhtenään klikailemassa.

Olen tuon Heli-X:n kanssa käyttänyt ohjaimena vanhaa EC135 koaksiaalikopterin ohjainta Beltin ohjaimen
USB-kaapelilla. Tuossa EC:n ohjaimessa on vain tikkutuntuma todella paska. Beltin ohjaimessa olisi
perempi tumtuma mutta se antaa jostain syystä ulos CCPM:n prosessoimat servojen asennot, ei tikkujen
asentoa ja tätä tuo Heli-X ei ymmärrä.

Olisi kivaa käyttää parempaa ohjainta, vaikkapa tuota DX7i:tä. Mahtaako kenelläkään olla kokemusta
toimiiko nämä USB-kaapelit http://www.verticalhobby.com/kauppa/usb-simulator-cables-p-761.html
Heli-X:n kanssa. Ainakin HobbyKing myy kaapelista kolmea eri versiota eri simuille.

Olen kokeillut myös HeliSimRC:tä mutta se tuntuu huomattavasti heikommalta kuin Heli-X

Kaupallisista AeroFly on saatavina suoraan Mac versiona mutta maksaa tuplati Phoenixiin verrattuna
ja toisaalta onko se sittenkään parempi kuin Heli-X

Kate
TBS Discovery pro, Tarot T810 (Arducopter, FPV)
TREX-500 2*HK450PRO-DFC
DA40-180 G1000 (kiinteäsiipinen)

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikä olisi paras simulaattori Mac:iin tai Linuxiin
« Vastaus #1 : 04 Heinäkuu, 2011, 13:45:41 »
Uskoisin, että toimii jos ainoa kopiosuoja on itse softassa (eikä mokkulassa niin kuin phoenixissa). Ja Verticaliin saat varmasti kaapelin palautettua jos ei toimi, uskon näin.

Itse kyllä laittaisin wintoosan bootcampina ja ajelisin sillä sitten vaikka pelkästään phoenixia. Vaikka XP ja phoenix, vaatinee tilaa abt 10 Gigaa jossa on sitten jo päivitysvaraakin.

Mutta miten vaan.
Nada

Poissa katti

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Mikä olisi paras simulaattori Mac:iin tai Linuxiin
« Vastaus #2 : 04 Heinäkuu, 2011, 13:51:47 »
Uskoisin, että toimii jos ainoa kopiosuoja on itse softassa (eikä mokkulassa niin kuin phoenixissa). Ja Verticaliin saat varmasti kaapelin palautettua jos ei toimi, uskon näin.

Itse kyllä laittaisin wintoosan bootcampina ja ajelisin sillä sitten vaikka pelkästään phoenixia. Vaikka XP ja phoenix, vaatinee tilaa abt 10 Gigaa jossa on sitten jo päivitysvaraakin.

Bootcampissa ei oikein ole mitään järkeä, täytyy bootata kone joka kerta jops ajaa simua ja taas bootata uudestaan jos haluaa tehdä mitään muuta.
VMWaren kanssa voi virusboxin sentään pitää tiedostossa ja aina kopioida alkuperäisestä kun alkaa olla liian saastunut ja ennenkaikkea voi ajaa kaikkia muita
sovelluksia yhtä aikaa ;)

Silti, jotenkin tuntuu paljon järkevämmältä ajaa natiivia mac simua kuin hakea wintoosan boottilevy ******bay:stä että saa asennetuksi imagen VMWareen ...

Kate
TBS Discovery pro, Tarot T810 (Arducopter, FPV)
TREX-500 2*HK450PRO-DFC
DA40-180 G1000 (kiinteäsiipinen)

Poissa Noxi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Mikä olisi paras simulaattori Mac:iin tai Linuxiin
« Vastaus #3 : 04 Heinäkuu, 2011, 15:05:30 »
Lainaus
Beltin ohjaimessa olisi
perempi tumtuma mutta se antaa jostain syystä ulos CCPM:n prosessoimat servojen asennot, ei tikkujen
asentoa ja tätä tuo Heli-X ei ymmärrä.

Ohjaimen takaa dippi kytkimestä saa otettua tuon CCPM:n pois päältä.. Kummatki ON-asentoon, löytyy paristokotelosta.
| Flybar lentoa ja FPV rallia |
            T8FG Super

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikä olisi paras simulaattori Mac:iin tai Linuxiin
« Vastaus #4 : 04 Heinäkuu, 2011, 21:53:28 »
Bootcampissa ei oikein ole mitään järkeä, täytyy bootata kone joka kerta jops ajaa simua ja taas bootata uudestaan jos haluaa tehdä mitään muuta.
VMWaren kanssa voi virusboxin sentään pitää tiedostossa ja aina kopioida alkuperäisestä kun alkaa olla liian saastunut ja ennenkaikkea voi ajaa kaikkia muita
sovelluksia yhtä aikaa ;)

Silti, jotenkin tuntuu paljon järkevämmältä ajaa natiivia mac simua kuin hakea wintoosan boottilevy ******bay:stä että saa asennetuksi imagen VMWareen ...

Kate

no tuo on kyllä tosi jos on tarvis tehdä montaa asiaa kerralla. Macille kun ei vaan tunnu olevan tarjontaa, mikä nyt ei ole mitään uutta. Aikoinaan kun macilla pelleilin niin samaa haaveilin. Mutta sitten tulin järkiini ja siirryin takaisin windowsiin... Krhm... Provo...;)
Nada

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
29 Vastauksia
13419 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Syyskuu, 2009, 23:47:40
kirjoittanut tuupola
5 Vastauksia
4479 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Joulukuu, 2019, 05:59:17
kirjoittanut kopterimies
9 Vastauksia
9392 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Kesäkuu, 2011, 13:45:16
kirjoittanut njs
3 Vastauksia
2918 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Heinäkuu, 2012, 01:48:39
kirjoittanut Vispilä
8 Vastauksia
5680 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Heinäkuu, 2015, 10:59:11
kirjoittanut Perusmalli QRX-350