Kirjoittaja Aihe: uusi harrastaja  (Luettu 24712 kertaa)

sähkis

  • Vieras
uusi harrastaja
« : 28 Helmikuu, 2008, 23:14:28 »
no niiin "EXPERTIT"

olen ostanut juuri e-sky HBK 2 kopukan, ja arvuuttelen mitä kaikkea pitäisi tehdä?
aion tehdä youtuben 1-6 setup video linkin mukaiset säädöt, sekä tail boom korjauksen.
mutta mitä muuta ennen lentoa????

PS. vantaalla kaivataan tulevaisuudessa lento seuraa...
 

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: uusi harrastaja
« Vastaus #1 : 29 Helmikuu, 2008, 08:29:05 »
Terve tuloa tänään klo 18 alkaen Espoon Isoon Omenaan. Sieltä löytyy varmasti opastusta ja neuvoja.
 www.kopterit.net/index.php?topic=854.0

sähkis

  • Vieras
Vs: uusi harrastaja
« Vastaus #2 : 29 Helmikuu, 2008, 23:29:33 »
en tainnut ehtiä... ja ensi viikolla on myös perjantaina menoa.
mutta jos sitten.

Miksuka

  • Vieras
Vs: uusi harrastaja
« Vastaus #3 : 01 Maaliskuu, 2008, 15:46:59 »
Moro kaikille toiseltakin uudelta harrastajalta Pohjois-Karjalasta Kontiolahdesta !

E-sky hbk2 kopukka tulossa tiistaina ja lentämäänhän sen kopukan mieli tekee.

Eli ensi säädöistähän sitä on nyt alkuun kyse. Voisko joku noiden ym. setup videoiden linkin laittaa näkyville ? Toi Tail boom korjaus on varmaankin sen peräputken korjaus ???, sen jo löysin sivuilta.

« Viimeksi muokattu: 12 Maaliskuu, 2008, 13:04:40 kirjoittanut Mika_K »

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: uusi harrastaja
« Vastaus #4 : 01 Maaliskuu, 2008, 16:05:42 »
Setup videot:

1:

2:

3:

4:

5:

6:

7:


sähkis

  • Vieras
Vs: uusi harrastaja
« Vastaus #5 : 04 Maaliskuu, 2008, 02:24:43 »
kokeilin juuri tota e-sky simulaattoria,
aikas vaikee... kopterissa akku ladattu huomenna kokeillaan...
ilmoitan sitten mitä kaikkea hajosi?!

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: uusi harrastaja
« Vastaus #6 : 04 Maaliskuu, 2008, 10:17:36 »
>>kokeilin juuri tota e-sky simulaattoria,
That's the way to go... try to spend 10 hours on the sim before starting with the real heli.

Check that the sticks are assigned properly:
Left stick: up/down and rotate left / right (turns like a car).
right stick: forwards / backwards and bank left/right

sähkis

  • Vieras
Vs: uusi harrastaja
« Vastaus #7 : 05 Maaliskuu, 2008, 00:32:51 »
joo ajelin simua sellaiset 3,5h eli en vain kokeillut... tänään ajelin lisää,
kopteria en uskaltanut vielä ilmaan nostaa.
« Viimeksi muokattu: 05 Maaliskuu, 2008, 00:45:54 kirjoittanut sähkis »

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: uusi harrastaja
« Vastaus #8 : 05 Maaliskuu, 2008, 00:41:53 »
training gear is recommended also  :o

sähkis

  • Vieras
Vs: uusi harrastaja
« Vastaus #9 : 05 Maaliskuu, 2008, 00:44:25 »
jep on asennettu jo.

sähkis

  • Vieras
Vs: uusi harrastaja
« Vastaus #10 : 05 Maaliskuu, 2008, 11:14:00 »
eka akullinen "lennetty", olennaisesti helpomman tuntuista kuin simussa.
leijuttelin tosi matalalla ja otin heti alas, kun meinasi "karata".
Helvetin hauskaa. kun vaan ei tuulisi ollenkaan, 
täytyy yrittää päästä sinne sisä lennätykseen.

Poissa Hermis

  • Moderator
  • *****
Vs: uusi harrastaja
« Vastaus #11 : 05 Maaliskuu, 2008, 12:17:24 »
Hyvä hyvä! Tältä tieltä ei ole paluuta...

Sisällä on tosiaan hyvä opetella leijutusta. Sikäli harmi kun siellä Vantaalla ei taida olla juurikaan lunta. Lumipeite antaa nimittäin paljon anteeksi jos mosa vaan on pysähdyksissä hankikontaktissa.

Tuossa pari päivää sitten flippasin oman HBK2:sen selälleen ja sain sen leijumaan kun yhtäkkiä koneesta katosi sähköt ja se putosi noin 3 metristä nupilleen hankeen. Koko kone upposi näkyvistä. Saldo: kaksi linkkiä irti, ei mitään hajalle!
-flybarless, sedative stabilized head-

Miksuka

  • Vieras
Vs: uusi harrastaja
« Vastaus #12 : 05 Maaliskuu, 2008, 13:46:55 »
Pohjois-Karjalasta kajahtaa seuraavaa:

Viime yö valvottu odotellen akun uudelleenlatautumista, melkein kaksi akullista ajettu. Leijuttamaan ei päästy, vaikka kuinka säädin You tuben videoiden mukaisesti, aina veti perästä katsottuna vasemmalle maata pitkin.

Yhdessä vaiheessa Gyro ei mennyt itse testistä läpi, ilmoitti parikin kertaa harvakseen vilkkuen ilmeisimminkin vikaa. Tuli kuntoon itsekseen, epäilyttää kuitenkin.

Oppirahat tuli maksettua siitä, että Älä ikinä sammuta radiota ensin, tuloksena tilaukseen EK1-0283 Washout base set:(. Odotellaan sitä ja simua.

Ihan vielä en ole mennyt "point of no return" ohi, mutta eipä paljoa puutu.

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: uusi harrastaja
« Vastaus #13 : 05 Maaliskuu, 2008, 14:05:49 »
Se on aina levoton jalakset maassa. Nupissa ja perässä ei ole kierroksia vielä kunnolla toimakseen. Olet varmaan korjannut peräputken kiristyksen ja hihnan? Noiden jälkeen myös perän servoa joutuu varmaan siirtelemään. Tarvit siihen ehkä apurin, toinen pitää jalaksista kiinni ja toinen laittaa kaasutikun puoleen väliin. Kädellä tuntee suurimman kampeamisen suuntaan tai toiseen. Tämä onnistuu kyllä varovasti tehden yksinkin.

Miksuka

  • Vieras
Vs: uusi harrastaja
« Vastaus #14 : 05 Maaliskuu, 2008, 14:12:26 »
Peräpukti on korjattu, kiitos hyvien ohjeiden.

seppomikael

  • Vieras
Vs: uusi harrastaja
« Vastaus #15 : 05 Maaliskuu, 2008, 16:32:30 »
Joo, kun yrittää liian varovasti nousta ilmaan niin kopteri lähtee valumaan vasemmalle.

Täytyisi vaan uskaltaa pikkasen reilummin antaa kierroksia...
Tosin se nousee pian ilmaan!  ;D

Miksuka

  • Vieras
Vs: uusi harrastaja
« Vastaus #16 : 05 Maaliskuu, 2008, 20:01:41 »
Kiitos taas vinkeistä, en olekaan oikein uskaltanut sitä kaasua vielä tarjota :D

Nyt odotellessani osia, huomasin tossa Swashplaten yläosassa johon tulee kiinni ne neljä eri vipua, onkin eri pituiset ne tapit.

No selvennykseksi otin käteen ton manuaalin ja kysymys tulee tässä;

Sivulla 14 osat nro 039 ja 040 tulevat kiinni osaan nro 046 pidempiin vai lyhyempiin tappeihin  ????

Jos joku vaivautuisi kertomaan, niin thank you.


Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: uusi harrastaja
« Vastaus #17 : 05 Maaliskuu, 2008, 20:26:55 »
Hyvä huomio! Ohjekirjasta ei muuten selviä se. Siinä ne on saman pituset. Minulla ne on tehtaa toimesta pidemmissä. Ei ole koskaan tarvinut purkaa.

Miksuka

  • Vieras
Vs: uusi harrastaja
« Vastaus #18 : 05 Maaliskuu, 2008, 20:36:32 »
Kiitos tosi paljon vastauksesta :) :) :).

Ei minun edes tarvinnut purkaa, ne purkautui ihan itsestään  ;D.

Miksuka

  • Vieras
Vs: uusi harrastaja
« Vastaus #19 : 05 Maaliskuu, 2008, 21:54:17 »
Ai niin, unohtui. Omassani oli joko sen radion sulkemisen ensin takia tai sitten ihan tehtaalta asti ihan jumissa toinen näistä. Liekö vaikutusta, kun en saanut säätöihin  ???.





Poissa atgrohn

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: uusi harrastaja
« Vastaus #20 : 06 Maaliskuu, 2008, 21:00:38 »
Jep, varmasti vaikuttaa jos tuo nivel tahi se kiinnitys swashout baseen kanittaa...

Kun saat nupin kasaan niin irroita servot swashplatesta ja kokeile liikutella swashplatea
kaikkiin mahdollisuun suuntiin käsin (siis kallistukset ja ylös-alas-suuntaan)...pitäisi liikkua varsin herkästi

Samoin pitää testata, että stabilointitanko, jossa pienemmät stabilointilavat on kiinni, heiluu herkästi.

Jos jokin kanittaa niin sitten pitää irroitella linkkejä lisää ja selvittää mitä paikkaa pitää herkistellä.
Momentti ei ole ystävä tässä hommassa. Muoviosissa ne ruuvit pitää vaikkei niitä kiristäisi hampaat irvessä...ihan vaan siihen asti että ruuvi ottaa kiinni, jos vipu ei heilu vapaasti niin sitten vähän auki päin.

Ainakin tuohon Trex450 alunuppiin on pakko jättää jopa vähän päittäisvälystä noihin ruuveihin, jotta vivut saa herkäksi. Metalli-metalli-liitoksissa on hyvä käyttää hieman lukitetta.

Isoimmissa koptereissa ne vivut on laakeroitu ja holkitettu eli vivun ja ruuvin välissä on holkki, joka on hieman vipua leveämpi. Silloin tuota ruuvia voi kiristää jo hieman enemmän holkkia vasten ja vipu jää silti herkäksi laakerien ansiosta.

Antti
« Viimeksi muokattu: 06 Maaliskuu, 2008, 21:09:45 kirjoittanut atgrohn »
Trex250, Trex450, Trex600N, Raptor50, kiinteäsiipiset X Y Z ja Å
...ei se miten päin laskeutuu vaan kuinka kovaa....

sähkis

  • Vieras
Vs: uusi harrastaja
« Vastaus #21 : 07 Maaliskuu, 2008, 08:08:24 »
joo kyllä mä olen ainakin jo ihan koukussa.
tilasin jo hh gyron, harjattoman motin, noparin, ja isomman lipon.
eikä kopteri ole vielä niin hanskassa että voisi sanoa lentävänsä.
heh heh. isot miehet harrastaa....

Miksuka

  • Vieras
Vs: uusi harrastaja
« Vastaus #22 : 08 Maaliskuu, 2008, 12:07:32 »
Harjaton motti ja siihen nopari jo paikoillaan, kuten isommalla ( 1500 mAh) akulla pyörii nyt jo. Hiilikuituiset päälavat tilauksessa.

Kerrotko kokemuksia siitä hh gyrosta, miten vaikutti ?

Mulla kaartaa tosi voimakkaasti vasemmalle heti nousussa, saa tosissaan tarjota tikulla vastaan ???

Nimim. kopteri always on my mind
« Viimeksi muokattu: 08 Maaliskuu, 2008, 12:10:07 kirjoittanut Miksuka »

Poissa atgrohn

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: uusi harrastaja
« Vastaus #23 : 08 Maaliskuu, 2008, 15:48:11 »

Hei

Kaikki nupissa olevat linkkiparit on hyvä mitata, että ovat yhtä pitkiä.

Katso, että swashplate on silmämääräisesti vaaterissa molempiin suuntiin kun servot ovat
keskiasennossa. Jos kampeaa edelleen johonkin suuntaan niin sitten pitää säätää niitä
ohjaimessa olevia trimmejä. Onhan siinä sellaiset liukukytkimet?

Antti
Trex250, Trex450, Trex600N, Raptor50, kiinteäsiipiset X Y Z ja Å
...ei se miten päin laskeutuu vaan kuinka kovaa....

Poissa Hermis

  • Moderator
  • *****
Vs: uusi harrastaja
« Vastaus #24 : 08 Maaliskuu, 2008, 17:47:19 »
Harjaton motti ja siihen nopari jo paikoillaan, kuten isommalla ( 1500 mAh) akulla pyörii nyt jo. Hiilikuituiset päälavat tilauksessa.

Kerrotko kokemuksia siitä hh gyrosta, miten vaikutti ?

Mulla kaartaa tosi voimakkaasti vasemmalle heti nousussa, saa tosissaan tarjota tikulla vastaan ???

Nimim. kopteri always on my mind

Eksyn HH-gyroa voi suositella vaan jos on intoa hioa ja hinkata säätöihin...

Kaartaa vasemmalle? Meinaatko että kallistuu vai kiertyy. Jos kiertyy nokka vasemmalle kun pistää kaasua, niin se on HBK2:sen tyyppivika, perävälitys on liian hidas ja pyrstössa ei riitä potkua täyskaasulla/kulmilla noustessa. Sen voi korjata xtreme-productionin 43T vetopyörällä ja pidemmällä hihnalla. Mm. Helidirect ja Heliguy myyvät tuota, hintaa about 15€...

Olkaa sitten tarkkana kun etsitte netistä tuota perävedon muutossarjaa, xtreme-productions tekee kopteriosia ja xtremeproductions ihan muunlaisia perävetojuttuja... ;)
-flybarless, sedative stabilized head-

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
116 Vastauksia
46048 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Elokuu, 2008, 10:20:54
kirjoittanut Duster
2 Vastauksia
2898 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Huhtikuu, 2008, 22:31:36
kirjoittanut JLa
4 Vastauksia
3210 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Syyskuu, 2014, 11:03:20
kirjoittanut mcsakke
13 Vastauksia
7561 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Heinäkuu, 2015, 19:38:18
kirjoittanut Perusmalli QRX-350
4 Vastauksia
2897 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Toukokuu, 2023, 22:23:23
kirjoittanut viltsu